IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Elämänkatsomus ja filosofia
Perustettu
12.1.2006
Tilastot
Käyntejä: 9 014 (1.7.2008 alkaen)
Koko
29 jäsentä
Tyttöjä: 24 (83 %)
Poikia: 5 (17 %)
Keski-ikä
33,8 vuotta
Otos: 25 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 33,4 vuotta
Poikien keski-ikä: 36,9 vuotta
Ylläpitäjä
nonote

Saako lukea puolison tekstiviestit ... kun kännyn lukko on pois päältä ??

« Edellinen sivu
  • KaipaajaKaipaaja[#1] 17. toukokuuta 2014 16:03:15

    Minun mielestä ei saa mut ei se vaan toimi !!
  • 32260913226091[#2] 19. toukokuuta 2014 10:08:48

    sinikukka kirjoitti 17.5.2014 13:03: Minun mielestä ei saa mut ei se vaan toimi !!


    Miksei toimis? Mikä muka pakottaa lukemaan niitä?

    Ite ainakin katon, että se on epäluottamuksen merkki, jos toinen menee lukemaan toisen puhelinta. Jos ei voi luottaa kumppaniinsa sen vertaa, niin kannattaa katsoa peiliin ja harkita aikuistumista.
  • 543957543957[#3] 19. toukokuuta 2014 22:37:25

    En voi sietää sitä että joku koskee puhelimeeni tai tietokoneeseen. Ja kunnioitan myös muitakin siinä. Kellon saatan katsoa toisen puhelimesta. En lue edes toisen viestejä vaikka ne kirjotetaan miun vieressä. Pitää osata luottaa toiseen.
  • 35195843519584[#4] 21. toukokuuta 2014 18:06:26

    En lukisi vaikka saisin luvan. En myöskään avaa kenenkään toisen posteja, koska ne ovat viestejä jotka on tarkoitettu kyseiselle henkilölle, ei minulle.
    Se, että kokee tarvetta lukea toisen viestit (luvan kanssa tai ilman) kertoo epäluottamuksesta. Miksi seurustella sellaisen kanssa, johon ei voi luottaa sen vertaa, että on pakko käydä kyttäämässä tekstiviestit?
  • KaipaajaKaipaaja[#5] 22. toukokuuta 2014 11:40:50

    ötökkä-salome kirjoitti 21.5.2014 15:06: En lukisi vaikka saisin luvan. En myöskään avaa kenenkään toisen posteja, koska ne ovat viestejä jotka on tarkoitettu kyseiselle henkilölle, ei minulle.
    Se, että kokee tarvetta lukea toisen viestit (luvan kanssa tai ilman) kertoo epäluottamuksesta. Miksi seurustella sellaisen kanssa, johon ei voi luottaa sen vertaa, että on pakko käydä kyttäämässä tekstiviestit?




    Kysymys 40 vuoden liitosta ja ... on ihan herkkua kytätä ... millon milläkin verukkeella että "pitää katsoa jotain säädöksiä kun itse et osaa" no ei minulla ole mitään epärehellistä menossa ja parisuhdekin on kunnossa, minä olen luottavainen sitä toivoisin toiseltakin osapuolelta !!
  • UlfarUlfar[#6] 22. toukokuuta 2014 18:27:12

    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040516?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=tekstiviesti

    Siitä lukemaan ja perehtymään, oman käsitykseni mukaan puolison/muun henkilön tekstiviestien tai vastaavien lukeminen ilman lupaa rikkoo siis sähköisen viestinnän tietosuojalakia. Sakkoja pahempaa rangaistusta tuskin on odotettavissa.

    Oma mielipiteeni on se että parisuhde perustuu kaksisuuntaiseen luottamukseen. Itse ainakin luotan puolisooni 100 %:sti enkä koe tarvetta urkkia hänen viestejään. Jos parisuhteessa ei pysty luottamaan toiseen tai epäilee toista esim. pettämisestä niin siitä pitää siloin puhua eikä olla hiljaa ja hautoa asiaa omassa päässä, se vain pahentaa asiaa. Olen puhunut, ugh.
  • cyusanidesauncyusanidesaun[#7] 23. toukokuuta 2014 02:51:49

    No ei todellakaan. Tuo kielii vaan luottamuspulasta.
  • 35195843519584[#8] 23. toukokuuta 2014 12:43:17

    Kysymys ei ehkä ole niinkään siitä luvan saamisesta, vaan siitä että kokee sellaista tiedonjanoa että on pakko saada tietää.
    Jos itse saan tekstiviestin esimerkiksi ystävältä, ystäväni lähettää sen MINULLE ja olettaa että vain minä olen kyseisen viestin vastaanottaja. Jos hän haluaisi, että saman viestin lukisivat muutkin, hän lähettäisi sen varmaan sanomalehden tekstaripalstalle. Minusta ainakin tuntuisi oudolta lähetellä kaverilleni tekstiviestejä jos tietäisin että hänen puolisonsa saa tietää kaiken mitä hänelle kirjoitan. Ei tulisi paljoa henkilökohtaisia juttuja kerrottua.

    Tottahan se on, että kaikissa parisuhteissa on omat sääntönsä, mutta oman kokemuksen perusteella parisuhde ei pitkällä juoksulla toimi jos kaikki on jaettua eikä kummallakaan ole henkilökohtaista elämää.
  • _-Sanna-__-Sanna-_[#9] 23. toukokuuta 2014 14:11:40

    Ei missään nimessä saa. Me emme lue toisten tekstiviestejä, posteja tms.. Siis emme todellakaan lue.
  • romantikko86romantikko86[#10] 23. toukokuuta 2014 22:19:21

    Ei saa mun mielestä.
  • KaipaajaKaipaaja[#11] 12. kesäkuuta 2014 14:54:54

    Mutku on millon mitäkin astuksia katsottava:) kun tyhmempi ei osaa ?? :) Sit kysellän asoiden perään et miten se ja juttu ....
  • 35340433534043[#12] 24. elokuuta 2014 02:39:26

    Ei. Saa. Lukea.
    Kirjesalaisuuden rikkomista.
    Yksityisyyden rikkomista.
  • AzagrathAzagrath[#13] 24. elokuuta 2014 16:12:13

    No ei! Ps. en edes omaa mitään lukkoa luurissani ja oletan ettei sitä kukaan muu kaivele!!!
  • KaipaajaKaipaaja[#14] 25. elokuuta 2014 14:51:53

    Meillä tarkastetaan säännöllisesti astuksia ?????? ... no hölmöhän olen kun annan, mut en tee mitään väärään niin kytätkön jos saa siitä elämäänsä vähän valoa <3
  • magneettimagneetti[#15] 26. elokuuta 2014 01:57:29

    Suomen perustuslain 10 §:n mukaan "kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton". Tämä antaa pohjan nk. kirjesalaisuudelle, mutta ei suojaa kaikkea viestintää kaikilta. Rikoslain 38 luku tieto- ja viestintärikoksista sisältää tarkemman määrittelyn sille, milloin viestintäsalaisuutta on loukattu:

    "Joka oikeudettomasti
    1) avaa toiselle osoitetun kirjeen tai muun suljetun viestin taikka suojauksen murtaen hankkii tiedon sähköisesti tai muulla vastaavalla teknisellä keinolla tallennetusta, ulkopuoliselta suojatusta viestistä taikka
    2) hankkii tiedon televerkossa välitettävänä olevan puhelun, sähkeen, tekstin-, kuvan- tai datasiirron taikka muun vastaavan televiestin sisällöstä taikka tällaisen viestin lähettämisestä tai vastaanottamisesta,"

    Viestintäsalaisuuden on siis lähinnä tarkoitus suojata viestiä välitysvaiheessa kolmannelta osapuolelta, mutta se ei automaattisesti koske tallennettua, jo luettua viestiä. Vastoin yleistä harhaluuloa viestin lähettäjää tai vastaanottajaa kirjesalaisuus ei rajoita julkaisemasta viestiä – jollei siinä julkaistu tieto esimerkiksi loukkaa kunniaa, yksityiselämää tai tekijänoikeuksia.

    Sen sijaan kiinnittäisin huomiota siihen, minkälaisesta luottamuspulasta puolison viestien lukeminen kertoo – ja omasta epävarmuudesta.
  • KaipaajaKaipaaja[#16] 23. maaliskuuta 2018 18:59:07

    Heps kukkuu!

    Nyt on aikaa kulunut niin kaikki on mennnyt uusiks! Elämä on mullistunut, molemmat yrittää elää omaa elämäänsä. Silti yhdessä ollaan.

    Ikä tekee tehtävänsä kyllä ...

    Hyvää kevään odotusta porukoille!
  • silverstarsilverstar[#17] 24. maaliskuuta 2018 15:46:25

    Ei saa. Sen sanoo jo laki. Oon silti joskus teinivuosina lukenut. Tällä hetkellä vaik ois kuinka lukko pois päältä ni en hyväksyis sitä et mun puoliso lukisi mun viestejä, vaikkei siellä mitään salaista ookkaan. Enkä koe itsekään pienintäkään tarvetta lukea hänen viestejä :D
  • parabola_parabola_[#18] 24. maaliskuuta 2018 18:03:22

    Niin no lain mukan joo ei, mut mulle sinäänsä ihan sama kun en ole hirveästi ikinä salannut mitään entisiltä puolisoiltani saati sitten tulevalta..:)
  • 31014743101474[#19] 5. huhtikuuta 2018 22:05:16

    Kyllä mulle tulee petetty olo jos saan tietää et mun viestejä on luettu
  • SorinSorin[#20] 7. huhtikuuta 2018 10:23:45

    Miks ei sais? Mitä salaista siellä on? Eiks se kuulu ihan luottamukselliseen suhteeseen et voi jakaa asioita toisen kans? Tietty ois hyvä et tästä keskusteltais toisen kans eka.
« Edellinen sivu