IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Urheilu ja liikunta
Perustettu
Ennen yhteisöajanlaskun alkua
Tilastot
Käyntejä: 18 038 (1.7.2008 alkaen)
Koko
1359 jäsentä
Tyttöjä: 1302 (96 %)
Poikia: 57 (4 %)
Sijoitus koon mukaan: 341
Keski-ikä
34,3 vuotta
Otos: 799 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 34,1 vuotta
Poikien keski-ikä: 38,1 vuotta

Herkkä hevonen

  • -Oo-na----Oo-na---[#1] 16. heinäkuuta 2012 21:36:23

    Mielestäni herkiltä hevosilta ei kannata vaatia liikaa. Itse ratsastan kuumaa hevosta joka sunnuntai. Pistän huomiota sen raviin ja muihin askelajeihin ennenkuin alan laukkamaan ja mukautan liikkeet ja siirtymiset niin että hevonen olisi rento kun on aika laukata tai hypätä. Teen useita päätyympyröitä rauhallisessa ravissa ja taivutan sisäänpäin vaikka hevonen ei hyvin taivu sisäänpäin vaikka on herkkä. Jos hevonen yrittää nostaa laukan vaikka ei pitäisi laukata otan rennommin ja annan löysempää ohjaa ja annan sen venyttää kaulaansa ja teen useita siirtymisiä ja paljon väistöjä. Laukassa on kuin olisi kouluradalla eikä tunnilla jos hevosella on rento laukka eikä se yritä ryöstäytyä niin annan vain hieman löysempää ohjaa. Alkuverryttelyn aikana kokeilen päätyympyröitä ravissa ja teen useita voltteja ja kokeilen useita kolmikaarisia kiemurauria ja kahdeksikoita nähdäkseni onko hevosessa liikaa energiaa vai pitääkö tehdä enemmän siirtymisiä, mutta en tee niitä liikaa ettei hevonen olisi innoissaan laukassa ja kun pitää ottaa harjoitusraviin, ravaan kevyttäravia varmuuden vuoksi hevosen herkkyyden vuoksi ettei se aikoisi lähteä laukkaan tai säikähtää jotain, ja teen keskellä kenttää muutaman siirtymisen ja varon muita. Opettaja kehottaa minua ottamaan usein harjoitusravia mutta itse mukautan hevosen vauhdin niin ettei pidä lähteä laukkaan silloin kuin ei pidä lähteä laukkaa vaan menen kevyttäravia, se on parempaa jos hevonen on herkkä
  • lindaa--lindaa--[#2] 16. heinäkuuta 2012 22:22:52

    miks et istu alas harjoitus ravia??? saa paremman tunne hevosestaja voi ratsastaa ja hidastaa istunnalla!
  • -Oo-na----Oo-na---[#3] 16. heinäkuuta 2012 22:34:27

    Koska huomioin sen että se ei innostuis liikaa
  • lindaa--lindaa--[#4] 16. heinäkuuta 2012 22:52:41

    no sit sä et pysty hallitsemaaan sitä heppaa..
  • psycoKIDpsycoKID[#5] 21. heinäkuuta 2012 21:25:21

    nii kauan sä olitkaa ratsastanu?