IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Terveys ja elämäntavat
Perustettu
30.1.2009
Tilastot
Käyntejä: 4 146
Koko
14 jäsentä
Tyttöjä: 2 (15 %)
Poikia: 12 (85 %)
Keski-ikä
27,5 vuotta
Otos: 7 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 26,7 vuotta
Poikien keski-ikä: 27,8 vuotta

pössyttelyn ja henkisten harrastusten yhteydestä

  • taivaslaulutaivaslaulu[#1] 25. huhtikuuta 2013 15:25:52

    Lyhennelmä mun kirjoituksesta "Ei kannabista lailliseksi!" -yhteisön keskusteluista. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia ganjan ja henkisyyden yhteyksistä?

    Pössyttelyn ja henkisten harrastusten yhteys?

    Olen nuoruudessa digannut parapsykologiaa, castanedalaista noituutta ja teosofiaa. Köpiksestä toin gramman pilveä eikä aikomukseni ollut ryhtyä sen enempää pössyttelemään, mutta sitten yhden "yskänlääketripin" seurauksena lipsahdin huumekuvioihin, missä tuli kokeiltua muitakin aineita. Ystäväpiiriini kuului käyttäjiä erilaisista kuvioista, jotkut pitkään käyttäneitä vanhoja hippejä ja jotkut ns. viihdekäyttäjiä ja lähes kaikkea siitä väliltä. Näissä kuvioissa näin monenlaista, mm. kuinka tietyt aineet vahvisti mystisestä haahuilusta kiinnostuneiden huonompia puolia eli halua vaikuttaa ja manipuloida toisia mielen voimalla yms. Jotkut tiesi pelaavansa yliluonnollisten voimien kanssa, toiset taas luuli että kyse on vaan mielen herkkyydestä, ihmisessä ja luonnossa olevasta energiasta.

    Totta kai käsittelin mun ja frendien elämässä tapahtuvia asioita sen maailmankuvan ja mentaliteetin mukaisesti mikä mulla oli. Siihen kuului henkisiä viboja mutta Jeesusta pidin kristinuskoon kuuluvana kusetuksena, enkä olisi koskaan enkä missään tapauksessa ryhtynyt kristityksi. Siksi en myöskään tunnistanut elämässäni ja kuvioissa vaikuttaneita henkivaltoja. Yhden kokemuksen muistan missä jopa minä koin pahan läsnäolon niin että tunnistin sen pahaksi, tosin en sitä miettinyt sen enempää. Olin sieniä käyttävän ystävän luona, ja hän esitteli foliopaloista seinälle liimaamaansa, koko seinän laajuista "kaukaista tähtijärjestelmää" mikä oli hänelle "näytetty" sienimatkan aikana. Silloin koin huoneessa painostavan, epämiellyttävän ilmapiirin. Sama ystävä esitteli lasipulloon laittamaansa paperipalaa, kun hänen kämppäkaveri lähti pitkälle linnatuomiolle, ja sanoi että tuossa paperissa on päivämäärä ystävän vapautumisesta, se päivämäärä oli hänelle "annettu" ajatuksiin. Kaveri tosiaan vapautui tuona päivänä.

    Tultuani uskoon vuonna 1989 en hylännyt vanhoja kavereita enkä huumepiirejä.

    Olen joutunut muun muassa ajamaan riivaajahenkiä ulos ystävistäni... Joidenkin elämä on muuttunut ja joidenkin ei. Vielä uskoontuloni jälkeenkin seurasin hyvinkin läheltä kuvioita, oikeastaan niin kauan kun nuo mun frendit oli elossa ja edelleen olen jonkin verran tekemisissä huume- ja "pössyttely"-kulttuurin kanssa, mm. vapaaehtoistyön merkeissä.

    Sen lisäksi että tunnen parapsykologiaa ym. harrastavia pössyttelijöitä, tunnen totta kai monia entisiä pössyttelijöitä ja/tai entisiä okkultismin harrastajia, nykyisiä uskoontulleita, jotka omasta kokemuksestaan vahvistavat nämä asiat. Hekin pitivät ganjaa "puhtaana luonnontuotteena" ja olivat sen laillistamisen kannalla jne. Nykyään he näkevät asian toisessa valossa. 1990-luvun puolivälissä tutustuin entiseen hinduguruun, Rabi Maharaj, joka on kirjoittanut kokemuksistaan kirjan Gurun kuolema. Olen ollut hänen kanssa mm. tv-kameran edessä kun saimme kertoa näistä asioista. Rabi on minua vanhempi ja tullut uskoon 1960-luvulla, sitä ennen hän oli palvottu guru, joka oli aloittanut joogameditaation pikkupoikana, söi ainoastaan kasvisruokaa eikä missään tapauksessa käyttänyt huumeita. Kun hän uskoontultuaan alkoi sitten kierrellä länsimaissa, hippikulttuurin ollessa kuumimmillaan, ja tapasi mm. pilven ja lsd:n käyttäjiä, hän huomasi että monilla näistä oli samanlaisia kokemuksia huumeiden seurauksena, mitä hänellä oli ollut meditaation seurauksena, ja vakuuttui että hippi-ideologian takana oli sielunvihollinen suunnitelma soluttaa idän mystiikka länsimaihin, samat valheet kaiken olevan ykseydestä ym. Kirjassaan hän kertoo mm. keskustelustaan erään aivofysiologin kanssa ja mielipiteensä, että "tietyt aineet avaavat riivaajille pääsyn manipuloimaan aivojen neuroneja ja tuottamaan henkivalloista lähtöisin olevia kokemuksia".

    Ei kaikki pössyttelijät ryhdy harrastamaan itämaista uskontoa tai muita antikristillisiä ideologioita, shamanismia, noituutta ja ufoilua, eikä läheskään kaikki ufo-ilmiöistä tai noituudesta kiinnostuneet ryhdy pössyttelemään ja syömään sieniä, mutta väitän että asioilla yhteyttä ja että tuo yhteys ei ole pelkästään luonnollinen "tietyt tyypit nyt kiinnostuu tietynlaisista asioita" -yhteys. Mun pointti on, että huumeet altistaa okkulttisille virtauksille ja filosofioille (huom.: ei tee kaikista pössyttelijöistä hinduismin harrastajia, mutta altistaa ja lisää taipumusta tämänkaltaisiin).

    Näkemykseni taustalla ei ole halu vastustaa jotain pelkästään siksi että olen kristitty tms. vaan omakohtaiset kokemukset. Joku toinen voi kokemustensa perusteella päätellä toisenlaista...
  • Amelies01Amelies01[#2] 25. syyskuuta 2014 18:24:40

    I have bought Converse Shoes, VANS Shoes and New Balance Shoes from this online store, so nice shoes!