IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Koulu ja opiskelu
Perustettu
24.5.2012
Koko
26 jäsentä
Tyttöjä: 18 (70 %)
Poikia: 8 (30 %)
Keski-ikä
30,8 vuotta
Otos: 6 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 31,0 vuotta
Poikien keski-ikä: 29,7 vuotta
Ylläpitäjä
Vahvero
Valvojat
tinttarella, Petskuliii

Mikä sinusta tulee/tuli isona?

« Edellinen sivu
  • VahveroVahvero[#1] 9. heinäkuuta 2012 18:14:56

    Mitä sinä haluaisit tehdä opiskelun jälkeen? Onko jo suunnitelmat tiedossa vai hukassa? Kerro meille suunnitelmiasi!

    Tai tee ammatinvalintatesti tässä
  • -Yallema--Yallema-[#2] 9. heinäkuuta 2012 21:59:17

    Meikäläinen lähtee lukion jälkeen opiskelemaan kultasepäksi :)
  • 34635693463569[#3] 10. heinäkuuta 2012 00:58:21

    4-vuotisen ammattilukion jälkeen teatterikorkeaan tai NäTyyn. Saa nähdä kuinka monta kertaa pääsen sinne hakemaan.
  • 34601173460117[#4] 10. heinäkuuta 2012 16:37:58

    Olen viidettä vuotta yliopistossa (enkä vieläkään tiedä mikä minusta tulee isona), mutta kävin huvikseni tekemässä tuon testin ja sopivimmat ammatit olivat sen mukaan:
    Näyttelijä, Tanssinopettaja, Tulkki, Kuvaamataidon opettaja, Kirjailija, Muusikko, Mainospiirtäjä, Kapellimestari, Muotisuunnittelija, Mainostekstien kirjoittaja, Kuvataiteilija, Säveltäjä, Toimittaja.
    Noista paria olen jopa hakenut opiskelemaan, joten ei välttämättä ihan huono testi!
  • 25004082500408[#5] 10. heinäkuuta 2012 16:52:13

    Musta tulee tai ainakin pitäs tulla kirvesmies isona!
  • hnnna-hnnna-[#6] 10. heinäkuuta 2012 18:39:51

    Musta tulee varastomies!
  • 34610513461051[#7] 10. heinäkuuta 2012 19:27:48

    Minulla on suunnitelmat hieman hukassa. Tein ton ammatinvalintatestin ja se ehdotti mulle nämä valunnat: Luokanopettaja, Talousopettaja, Puheopettaja
    Kielten opettaja, Kosmetologi, Kampaaja, Puheterapeutti, Hammashoitaja, Pappi. Toi viimeinen vähän mietityttää, koska en oikeastaan itse usko Jumalaan. Opettajan työkään ei oikein minua kiinnosta, paitsi liikunnanopettajan työ. Se ehkä saattaisi olla tulevaisuuden työni, mutta eihän sitä ikinä tiedä:)
  • 34597793459779[#8] 12. heinäkuuta 2012 18:11:32

    Onpas teillä monilla jo selvän kuuloset suunnitelmat, se on tosi ihailtavaa! Aika erikoisia uravalintoja kylläkin, ei ehkä perinteisiä naisten ammatteja, mutta tosi kiinnostavia aloja varmasti. :)

    Mä opiskelen lähihoitajaksi ja kolmas vuosi alkaa nyt syksyllä. En koe olevani ehkä sitten vielä valmis tai iso, joten parin välivuoden jälkeen voisin hakea johonkin. Musta vois tulla isona erityisopettaja, mutta saa nyt nähdä mitä vielä tapahtuu ;)
  • hnnna-hnnna-[#9] 12. heinäkuuta 2012 18:36:11

    Itsekkin kylläkin aion, kunhan tästä valmistun varastomieheksi, niin pitää parivuotta väliä ja sitten lähteä opiskelemaan radio- ja tv-juontajaksi! aina ollu oma henkilökohtainen haave höpötellä radiossa.
  • 25004082500408[#10] 12. heinäkuuta 2012 19:07:50

    Tuntuu jotenki hassulta se että erotellaan miesten ja naisten ammatit, toki onhan se paljon ominaisempaa miehelle olla rakennusmies tai sähkömies esimerkiksi ja naiselle olla lähihoitaja.

    Omasta mielestä kuitenkin kaikilla aloilla pitäis olla molempaa sukupuolta, ettei tulis just noita sukupuolisyrjimisiä mitä tosi usein näkee omallakin kohdalla.

    Ei välttämättä liity aiheeseen, mutta tulipa vain jotenkin mieleen (:
  • 34601173460117[#11] 13. heinäkuuta 2012 01:18:04

    Hyvä vaan jos tänne tulee keskustelua, Tesmaa! :) On kyllä tyhmää, että on miesten ja naisten aloja -joku voi varmaan jättää hakemattakin sen takia jollekin alalle. Onneksi niistä ei nykyään niin paljon välitetä ja hienoa että olette ajatelleet hakea sinne mikä kiinnostaa jaoitteluista huolimatta. Ihmetelläänkö muuten sitä, että opiskelette tai haluaisitte opiskella "miesten alaa" nykyään?
  • 25004082500408[#12] 13. heinäkuuta 2012 02:55:27

    Kyllä miekin pohdin melko kauan sitä että olenko todella valmis siihen että joudun mahdollisesti opiskelemaan ainoana naisena, ja siksi jopa olin jättää hakematta tälle alalle. Nyt kun olen opiskellut ensin ainoana naisena 17 jätkän ympärillä, ymmärsin miksi suurin osa ei uskalla lähteä tähän hommaan.

    Aikamoisia ennakkoluuloja oli jätkien puolelta meidänkin luokan sisällä, pelkästään johtuen siitä että he kuvittelevat että mie olen heikko ja osaamaton johtuen sukupuolesta, mutta ymmärrettävää kai. Voisin itsekin ajatella samalla tavalla jos olisin naisvaltaisella alalla ja siellä olisi vain yksi mies.

    Mutta kyllä sitä aika usein kuulee ihmettelyä siitä että miten nainen lähtee rakennusalalle, joka on kuvitellusti ja todennetusti miesten ala, vaikka se pitäisi olla molempien ala. Monesti saan kuulla sitä että "et sie siellä pärjää, sie olet nainen!", mutta mie sen näytän että mie pärjään, olen muuten samanlainen mutta mulla ei ole killuttimia jalkovälissä ja AINIIN mulla on rinnat! :D

    Nyt tottuneena siihen jätkien seassa opiskeluun, kannustan kaikkia naisia jotka haaveilee ja tahtoo lähteä miesvaltaiselle alalle niin menkää ihmeessä. Melkoinen kokemus varmasti, ja pärjää kunhan ei anna hyppiä silmille, tosin riippuu paljon ihmisistä!
  • RouskidRouskid[#13] 13. heinäkuuta 2012 14:36:49

    Sosiaali työntekijäksi yritän.
    Nyt ensiksi täytyy käydä kuitenkin lasten ohjaajan linja jonka jälkeen aion hakea ammattikorkea kouluun lukemaan jotakin sosiaali alaa jos se sosiaalityön tekijä ei enää miellytäkkään! Duuni siinä on rankkaa mutta ihailen ihmisiä jotka sitä työtä tekevät. Haluan olla yksi heistä (:
  • 30091923009192[#14] 13. heinäkuuta 2012 14:59:22

    ekaks opiskelin 3 vuotta puusepäks, nyt jatkan opiskeluja sähköpuolella 4 vuotta yhteensä, 3 vuotta vielä jäljellä suorittaen automaatio ja sähköasentajan pt sekä elektroniikka/ict puolen tutkinnon :) saa nähä joko riitäs sen jälkee koulun penkin kulutus :D
  • IsYouOkayIsYouIsYouOkayIsYou[#15] 13. heinäkuuta 2012 16:34:08

    En oo ajatellut hankkia ammatillista koulutusta tai mennä töihin. Kävin lukion hyvillä arvosanoilla ja se riittää loppuelämäksi.
  • HIPPURIHIPPURI[#16] 13. heinäkuuta 2012 16:44:24

    Kohta lähtee viiminen vuos ammattikoulussa. Sitten musta tulee Nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaaja. Sitten ens keväänä haen Humanistiseen ammattikorkeakouluun, siellä 3,5vuotta ja sitten musta tulee Yhteisöpedagogi. :----)
  • _heli_heli[#17] 13. heinäkuuta 2012 23:58:03

    Muutama vuosi takaperin valmistuin kauppakoulusta, mutta se ei ollutkaan mun ala loppujen lopuksi.

    Tällä hetkellä opiskelen eläintenhoitajaksi ja suuntana tuotantoeläimet. Työ on raskasta, mutta palkitsevaa ja mukavaa. Ehkä jonain päivänä on vielä oma tila hoidettavana. 8)
  • 281143281143[#18] 14. heinäkuuta 2012 00:13:07

    Ammattikoulun (Kone&metalli) jälkeen vuosi palkkatöissä kunnes kyllästyin. Sen jälkeen yrittäjäksi omaa alan verstasta pyörittämään. Lokakuussa tulee neljä vuotta täyteen oman firman kanssa. Tässä ohessa suoritin AEL:llä koneistajan ammattitutkinnon.

    Varsin hyvä ammatinvalinta, jos haluaa puuhastella erilaisten laitteiden ja mekaanisten härdellien parissa, ja oppia valmistamaan ja suunnittelemaan niitä. Palkkataso tosin on alhaisempi, ja työ vaikeampaa kuin esim. rakennuspuolella. Ilman kärsivällisyyttä ja huolellisuutta ei alalla pärjää, mutta kun ne oppii, niin niistä on hyötyä myös muiden taitojen oppimisessa.
  • 17025441702544[#19] 14. heinäkuuta 2012 00:43:18

    tahtoisin yrittäjäksi. mulla on ollu jonki aikaa jo mielessä mitä oikeasti haluaisin tehdä, tuli siitä hyvät liksat tai ei. pääasia mulle on viihtyvyys omalla työpaikalla. kaikki mitä teen liittyy jollain tavalla tulevaisuuden haaveammattiini.
  • 281143281143[#20] 14. heinäkuuta 2012 01:13:21

    Ei se yrityksen pyörittäminen toiminimellä ole kovin vaikeaa. Tärkeintä on oma-alotteisuus, ja tietynlainen tyhjän päälle hyppäämiseen uskaltaminen. Verottajaa kannattaa myös pelätä, ja sinne suuntaan hoitaa velvoitteensa huolella. Se on niitä harvoja tahoja, jotka voivat sössiä yrittäjän elämän totaalisesti, jos ei ole huolellinen. Suosittelen tilitoimistoa, joskin osaavat sellaiset ovat hieman kiven alla.

    Aloitin itse hakemalla lainan pankista, hankkimalla välineet käytettyinä huutokaupoista yms. ja siitä pikkuhiljaa... Kannattaa varautua siihen, että ensimmäisen 1-3v aikana yrityksestä ei tule tuloa, vaan toimeen on tultava toisella työllä, tai säästöillä. Se vie oman aikansa, että sana kiertää ja alkaa löytyä vakituisia asiakkaita. Paras mainonta ei ole se mitä voit ostaa, vaan työn tekeminen huolella ja ripeästi. Mieti omalle kohdallesi, hankitko palvelua jota mainostetaan, vaiko sellaista jota ystäväsi on testannut ja todennut hyväksi. Uskallan väittää että todennäköisesti valitset sen, josta lähipiirilläsi on hyvää sanottavaa.

    Vielä semmoinen varoituksen sana, kaikille yrityksen perustaville soittelevat ahneet ja kieroilevat hakemistofirmat. Koittavat käyttää hyväkseen aloittelevan yrittäjän tietämättömyyttä. Ainoa joka hoitaa yritysten virallista rekisteriä on PRH (Patentti- ja Rekisterihallitus). Kaikki muut ovat kusettajia, vaikka väittäisivätkin olevansa jokin virallinen taho, johon on liityttävä.
« Edellinen sivu