Uusimmat blogimerkinnät

Blogi

« Uudemmat - Vanhemmat »

Otto, the leader!Tiistai 05.08.2008 00:19

Tänään mentiin Oton kanssa koirapuistoon ja oli unelmien täyttymys kun Otto sai kaksi tyttökaveria itselleen! Koirilla oli eri hauskaa (otto tulee aina tyttöjen kaa toimeen, se on naisten mies! ). Viereiseen aitaukseen oli menossa kultainennoutaja(uros) ja ihmettelin kun otto ärisee ja haukkuu aidan takaa sille! (hyvin harvinaista)

Otolle selvästikkin oli noussut päähän johtajan rooli pienessä laumassaan. Otto kulki aidan vieressä ja urisi tälle toiselle urokselle jos tuli liian lähelle aitaa. Ja nartut eivät saaneet mennä nuuskimaan toista urosta yhtään, muutoin Otto ajoi heidät aidan läheltä heti pois. Otto myös alkoi paimentaa kahta tyttökaveriaan, jos lähtivät kauemmas niin Otto haki heti takaisin. >x'D

Kaikkea pientä arvosäätöä löytyi tämän koirapuistoretken aikana. Esimerkiksi juodessa, Otto halusi aina juoda ensin ja sitten vasta tytöt saivat. :'D Nyt ymmärtää mitä tarkoitti, että Akitat ovat dominoivia ja johtajatyypiä. Kyllä meitä nauratti koirien touhut muiden omistajien kanssa. :D

Oli niin hauska tapaus tämä, että piti ihan kirjoittaa tänne. :D<3

Japanin matka su 9.9Perjantai 26.10.2007 18:45

Next dayyy!!
Eli sunnuntaina heräilin jossain 10 aikaan ja menin aamupalalle. Kaikki muut olivat jo hereillä(Mirolu oli lähtenyt jo töihin). Aamupalaksi vedin sitten hedelmiä (päärynöitä ja omenoita, oli muuten paljon parempii kun suomalaiset) ja omisozirua, eli sellaista keittoa, missä oli kaiken näköstä, kuten maissia, punasta perunaa(?!) ym. oli ihan hyvää. :D

Aamupalan jälkeen Sachiko pyysi minut olohuoneeseen, jonne oli tuonut kasan kimonoja. :D
Minut sitten (yllätys yllätys) puettiin kimonoon. >:D Sachiko kyseli, että mistä niistä minä pidän. No kaikki olivat minusta kauniita, sitten Sachiko sanoi, että antaa minulle neljä niistä (whoooooooot!?!?! kimonot=very expensive). Hirveän kiitosvyöryn jälkeen harjoittelimme miten kimonot puetaan ja viikataan. Viikkaminen oli muuten yllättävän hankalaa, mutta ihan hyvin minä sen lopulta opin. :D:D Mutta paljon naurua siinä oli ennen kun oltiin valmiita =)<33

Boko kertoi, että lähdemme käymään läheisessä kaupassa ostamassa ruokaa ym. Päivä oli aurinkoinen ja lämpöasteita oli noin 25 astetta(very hot). Lähdimme siis nelisteen (minä,faija,Boko ja Sachiko). Menimme Sachikon autolla, matka kesti vain n. 15-20 min ja se meni naama auton ikkunassa maisemia katsellessa. :D:D

Heiwado oli siis vähän niinkuin prisman tapainen, ehkä hieman monipuolisempi. :DEnsin kierreltiin siellä sun täällä. Käytiin 100 jenin kaupassa, josta osteltiin syömpuikkoja ym. krääsää. Minä sitten lähdin yksin vähän katselemaan aurinkolaseja ja siellähän komeili jättijuliste Gacktista!! sugoooooooi<3<3<3 aurinkolasi myyjä katsoi minua vähän ihmeissään kun jäin siihen Gacktin kuvaa tuijottelemaan<3<3<3 >:D
Menimme pieneen jäätelö/kahvibaariin juomaan (heiwadossa oli siis ravintoloita ym. kahviloita)
Boko sitten tilasi mulle mehujäätelön, mutta tämä erosi meidän tavallisesta mehujäätelöstä, sillä tämä oli isossa kulhossa ja se oli murskattu pieneksi. :D It was very goooood<3<3<3
Sitten tehtiin ostoksia, jonka jälkeen kävimme pienessä ravintolassa syömässä. Tilasimme kaikki annokset udonia ( vähän niinkuin paksua nuudelia ) Udon oli yksi lempi ruuistani japanissa, se oli tooooosi hyvää :D
Ruuan jälkeen menimme vielä alimpaan kerrokseen ruokaostoksille. Ostimme sushia, nuudeleita ym. ruokaa. :D:D Ja sitten meille tuli Bokon kanssa (yksi luuuuuuuuukuisista kerroista) kinaa, kun Boko halusi minun ottavan jotakin hyvää itselleni ja että häään maksaa! >:DD "ku mulla on viel ihan sikana karkkii sielt lentokentältä" "baaaaka, mä haluun et sä maistat kaikkii japanilaisii karkkeja!" >:D

Meidän oli vielä tarkoitus käydä Bokon vanhempien haudalla, mutta aika oli vierähtänyt niin nopeasti, että päätimme mennä sinne huomenna. Kotiin tultuamme söimme hieman välipalaa (hedelmiä ym. ), jonka jälkeen menin nukkumaan vähäksi aikaa, sillä aikaero painoi vielä päälle. :D

Illalla lähdimme viel kävelylle kylään isäni kanssa. Ostimme juoma-automaatista itsellemme juomat ensin (itselleni ostin fantan). Kylä oli erittäin siisti ja rauhallinen paikka. Talojen pihat olivat komeita bonsai puineen ja muine istutuksineen. Katujen varsiin oli rakennettu sellaiset "syvennykset" joissa uiskenteli isoja kaloja (en tiedä mitä). :D
Kotiin tultuamme katsoimme tv:tä, josta tuli jokin samurai sarja. Mirolukin oli tullut jo kotiin. Söimme illalliseksi pakaste shushia ja muuta pientä purtavaa. Boko kertoi, että seuraavana päivänä menisimme Kiotoon ja siellä tapaisimme yhden Bokon veljistä (Bokolla on siis 5 veljeä ja 1 sisko) :DD Kävin vielä suihkussa, jonka jälkeen juttelimme vielä vähän aikaa seuraavasta päivästä, jota odotin muuten innolla, sillä en malttanut odottaa, että pääsen ostoksille.!! :DD

Japanin matka la 8.9.Maanantai 01.10.2007 00:14

Kuten bemmu.comissa oli lupaillut niin kirjoitan nyt tänne ircin päiväkirjaan japanin matkastani. :)

Eli saavuimme lauantaina noin klo 9.30 Nagoyan lentokentälle. Lentokentältä sitten lähdimme junalla kohti Nagoyan keskustaa. Menimme siis ostamaan junalippuja ja arvatkaas kuka joutui ostamaan ne! Minä siis, nooo tätä tiesin odottaa kun oltiin japanin tunneilla harjoiteltukkin tälläisiä tilanteita. :D Mutta liput sain kuitenkin ostettua. Junan saapumiseen oli 15 minuuttia, joten päätin ostaa itselleni juotavaa juomaautomaatista, en tuntenut mitään niistä juomista joten otin vaan randomina jonkun niistä, juoma ei ollut mitään kovin herkullista, se oli ilmeisesti jotain "terveellistä" jääteetä, eli aika mautonta. :D
Sitten kavuttiin junaan kaikkinen matkalaukkuinemme.

Matka kesti noin puoli tuntia Nagoyan keskustaan, josta sitten vaihdoimme pikajunaan, jolla menimme Kiotoon. Pikajunamatka meni oikein mukavasti. Ilmastoidut junavaunut ja hienot maisemat takasivat mukavan matkan. Junassa oli myös tarjoilua ja ostin itselleni kuivattua mustekalaa. :D (hyvää oli! uskokaa tai älkää)

Noin 40 minuutin kuluttua saavuimme Kiotoon. Aluksi yritimme etsiä syömäpaikkaa ennen kuin jatkaisimme viellä Takashimaan, mutta kaikki ruokapaikat olivat niin täynnä, että emme jaksaneet jäädä odottamaan, joten päätimme lähteä samantien Takashimaan. Junamatka Kiotosta takashimaan kesti noin tunnin. Mutta matka meni nopeasti maisemia ihastellessa. Toisella puolella näkyi hienoja vuoria ja toisella puolella Biwa-järvi. Myös ihmisiä oli mukava katsella (hirvee kyylä) oli koululaisia, bisnes miehiä ja pikkuruisia mummeleita rollaattoreineen. :D

Sitten VIIMEIN saavuimme takashimaan, joka oli rauhallinen pieni kylä (vertauskuvana Kioto).
Otimme taksin ja lähdimme Bokon talolle. Taksimatka kesti vain noin 5 minuuttia. Bokon talo oli tooooodella hieno! :D puutarha oli mahtava! oli patsaita, bonsai puita ja pihan läpi oli rakennettu virtaamaan pieni puro. Talo oli sisustettu vanhanaikaiseen japanilaistyyliin, oli tatami-matot, matalat pöydät, liukuovet ym. :D Olimme kaikki niin nälkäisiä, että päätimme lähteä paikalliseen shusi ravintolaan syömään. Aluksi minua vähän arvelutti, että mahtaisinko pitää shushista. :D Lähdimme kävellen ravintolaan ja lämpöasteita oli vähän päälle 30 :DD

Ravintola oli pieni ja viihtyisä. Paikka ei muistuttanut yhtään länsimaalaisia ravintoloita, päinvastoin! Japanilaisuus näkyi sielläkin voimakkaasti (yllättävää) :D Olimme paikan ainoat asiakkaat, joten menimme istumaan "baaritiskille" , vaikee selittää. xDD Noh kummiskin, Boko tilas meille sellaiset shushi ateriat. Ne olivat vähän niin kuin sellaiset maistiaisannokset, kaikkia eri makuja oli ja sitten niistä sai valita mitä halusi. :D Minä ihan rakastuin shusiin, se oli niin hyvääää<33 :D Ilta eteni jutellessa paikan omistajien ja kokkien ja tarjoilijoiden kanssa, shusia maistellessa, isä ja Boko myös joivat sakea. :D Kyllä minäkin maistoin. :DDD ihan hyvää se oli! :D Kello lähestyi jo yhdeksää ja paikka oli jo täynnä väkeä. Isä ja Boko halusivat lähteä vielä laulamaan karaokea, mutta minä kieltäydyin siitä kunnista koska olin jo niin väsynyt. :D
Ensin sitten minut vietiin talolle ja Boko kertoi, että hänen veljensä vaimoineen ovat jo tulleet töistä niin minun ei tarvinnut olla yksin. (he siis asuivat Bokon talolla, koska se oli aina tyhjillään muuten) Minua jännitti hirveästi, että millaisia Bokon veli ja hänen vaimonsa olisivat! He eivät edes puhuneet mitään muuta kuin japania!!

Kun saavuimme talolle Boko saattoi minut sisälle ja kertoi veljelleen, että he lähtevät isäni kanssa vielä laulamaan karaokea ja että minä jäisin jo kotiin. Bokon veli ja hänen vaimonsa Sachiko osoittautuivat erittäin mukaviksi ihmisiksi! :D Oli helppoa olla heidän kanssaan kun niin mukavia olivat ja hyvin me pystyimme puhumaan (sen verran kuitenkin japania osaan).Boko ja isä sitten lähtivät. Ensin siinä juteltiin hieman Sachikon ja Mirolun kanssa (esittäydyttiin ym. )
Sitten Sachiko esitteli minulle hieman taloa ja sitten menin käymään suihkussa.
Suihkusta tullessani en ymmärtänyt mitä Sachiko ja Mirolu minulle selittivät kun raahasivat minut talon hienoimpaan huoneeseen..Aa se oli minun huoneeni! :D Huone oli erittäin mukava, sieltä pääsi ulos takapihalle, huonetta ympäröi kauniit liukuovet ja lattialla oli tatami-matot.Ja ihanaa! Huoneessa oli ilmastointi!! :D

Mirolu meni jo nukkumaan, koska hänellä olisi seuraavana päivänä aikainen herätys töihin mutta minä ja Sachiko söimme iltapalaa, juttelimme ja katsoimme televisiota. Sachikolla oli kaksi kissaa, mutta toista en paljoa nähnyt koska se oli arka, mutta toinen kissa Rin-chan tuli kerjäämään aina rapsutuksia.<3 Kun kello tuli puoli yksitoista päätin lähteä nukkumaan, kun niin väsynyt olin. Onnellisena mutta rättiväsyneenä nukahdin hetkessä.

[Ei aihetta]Torstai 06.09.2007 23:30

Huomenna on lähtö japaniin. Kauhee säätö himassa, kun pitäis vilä pakatakkin ym. kiva kiva kun kello on jo puol yhdeksän enkä oo saanut mitään aikaseks.. -_-"
Pitäis tosiaan pakata, tehdä läksyt, lataa kaikki matkamusiikit (mitä just parhaillaan teen)
ym.
nii joo ja dogikin pitäis vielä ulkona käyttää..pääsen nukkuu varmaan vasta jossain kolmen aikaa yöllä. xDD
Mut ei se mitää sitpähän nukuttaa lentokoneessa.
:DDD

Japaniin!!! :DDSunnuntai 02.09.2007 22:02

jeee!! huomenna faija menee hakemaan liput! :D perjantaina sit on lähtö. suoraan koulusta lentokentälle. :D toooooooooosi kiva. :DDDD saa nähä millanen koulupäivä tulee, tärisen varmaan penkissä ja katon kokoajan kelloo. :DDD
lentomatka kestää kai noin 10 tuntii.. -_-" ja mä voin vielä aina hirveen pahoin lentokoneessa..saa nähä mitä tulee. :DDD

[Ei aihetta]Tiistai 24.07.2007 13:58

Jos saat sadasta alle 10, olet nössö.
Jos saat alle 20, olet tylsä.
Jos saat 20-40, rohkeutta!
Jos saat 40-50, olet järkevä.
Jos saat 50-60, olet teini.
Jos saat 60-80, olet pahis.
Jos saat 80-90, rauhoitu!
Jos saat yli 90, olet nuorisorikollinen.

Olen...
[x] maistanut tupakkaa ( kauhee lapsi oon. xD mut HYI oli pahaa. en maista enää >:( )
[] polttanut vakituisesti
[] pöllinyt yli vitosen edestä
[] pöllinyt yli satasen edestä
[x] lintsannut koulusta ( Siitä ei sitten puhuta. xD )
[x] haukkunut opettajia ( No jotkut nyt vaan on niin kilin v***ja! )
[x] väärentänyt nimikirjoituksen ( joskus ala-asteella )
[x] ollut jälki-istunnossa ( ala-asteella, ylä-asteella en kertaakaan "sädekehä pään päällä )
[] ollut yli kuudessa jälki-istunnossa
[] ollut niin kännissä että ei muista mitään
[x] juonut alkoholia ( khyl khyl. )
[x] juhlinut juhannusta yllämainitulla tavalla ( hihiihih. Vilmaaaa. ;) )
[x] ...tai uutta vuotta ( tottakai! )
[] varastanut rahaa
[] maistanut huumeita
[] käyttänyt huumeita
[] ollut opettajan puhuttelussa
[] ollut rehtorin puhuttelussa
[] rikkonut koulun sääntöjä rangaistukseen asti
[x] soittanut pilapuheluita ( joskus nuorena. )
[] saanut rikosrekisterin
[] ansaitsisin rikosrekisterin
[] pettänyt tyttö-/poikaystävääsi
[] tullut petetyksi
[x] kuunnellut heviä ( yeah. mut ei ollut ihan mun makuun. :D )
[] häiriköinyt suurta tapahtumaa
[] päässyt rikkeilläsi lööppeihin
[x] lukenut salaa jonkun viestejä ( kyyllä, mut siitä on kauan aikaa. )
[x] lukenut salaa jonkun päiväkirjaa ( joskus kauan sitten )
[] heittänyt ihmistä kivellä
[] uhannut jotain puukolla
[] levittänyt juorua
[x] pukeutunut mustaan (tälläkin hetkellä, black rock`s! )
[x] valehdellut vanhemmillesi ( eiköhän kaikki oo. :D )
[x] katsonut tv:stä/elokuvista jotain salaa jota et saisi ( joskus pienenä, eiköhän kaikki mun ikäset saa kattoo mitä haluavat. :D )
[x] katsonut alaikäisenä K15 elokuvia ( juu-u, ihan kolmannelta luokalta saakka)
[x] katsonut alaikäisenä K18 elokuvia ( sama kun ylemmässä)
[x] leikkinyt sytkärillä ( juu ja nuorena meinasin sytyttää tuolin palamaan :D )
[] sytyttänyt tahallisesti tulipalon
[] harrastanut nettiseksiä
[] raiskannut
[x] rikkonut lakia ( miten sen nyt ottaa, pieniä rikkeitä silloin tällöin. )
[] joutunut tarkkikselle
[x] kävellyt päin punaisia ( aina kun ei näy poliisia )
[] ajellut pillurallia
[x] meikannut ( no ei tällä naamalla ilman meikkiä :D )
[x] leikellyt hiuksiasi ilman lupaa ( pienenä )
[] yrittänyt/tehnyt lävistystä ilman lupaa
[x] kuunnellut musiikkia lähes korvien räjähtämispisteisellä volyymillä ( tod. :D )
[] tappanut
[] ampunut tahallisesti
[] puukottanut
[] soittanut seksilinjalle
[] matkustanut jäniksenä
[] liftannut tuntemattomille
[x] ollut käyttämättä kypärää ( juuh. :D )
[] käynyt salaa perheen viina/viini/ym pulloilla
[x] pihistänyt joltain karkkia huomaamatta ( hahahahha tottakai! )
[] oksentanut alkoholin vuoksi
[] syönyt tupakan sisukset että tulisit kipeäksi
[] saiko yllämainittu asia sinut innostumaan?
[] ollut häirikkö
[] haahuillut kaupungilla ilman kunnon syytä
[] lyönyt jonkun silmän mustaksi
[] lähettänyt pilakirjeitä
[] valehdellut ikäsi
[] joutunut poliisikuulusteluun
[] katsonut pornoa
[x] käyttänyt bikineitä ( mitäs pahaa siinä on? :D )
[] laittanut herutuskuvia
[] kuvannut tiettyjä elimiäsi
[] etsinyt netistä seurustelukumppania
[x] tanssinut ( tottakai.! kaikkihan nyt tanssia haluavat )
[x] koputellut oviin ja häipynyt paikalta (pienenä mukulana )
[] huudellut rivoja ohikulkijoille
[] floodannut
[] stripannut
[x] ärsyttänyt tositarkoituksella ( every day )
[x] saanut kuulla olevani huora/lutka/pissis ym ( ymm. hannalta noita saa kuulla kilteimmätkin lapset. xD )
[] piirtänyt pervoja
[x] puhunut pervoja ( ehe... niistä ei sitten puhutakkaan :D )
[] ollut opettajan silmätikku
[x] kiroillut ( ootko tosissas?! täytyy olla aika "mammanpoika" jos ei kiroile koskaan xD )
[x] haukkunut jotain päin naamaa ( no tämä ei ole yleinen tapa, mut välillä menee hermot hannan kaa niin...)
[] piirtänyt graffitteja
[] sanonut opettajalle suoraan mielipiteesi hänestä
[] haukkunut opettajaa niin, että tämä on sattunut kuulemaan
[x] pulissut tunneilla ( joo.. mut meiän matikan tunneilla kaikki "pulisi" <--hauska sana. xD )
[] puhunut pahaa selän takana
[] saanut jonkun itkemään
[x] kokeillut spiritismiä ( kerran nuorempana )
[x] ajanut mopoa alaikäisenä ( viime kesä<33 )
[] hakannut jonkun sairaalaan
[x] piirrellyt pienenä salaa seinille ( jep! taiteilija jo pienenä. xD )
[x] "parturoinut" kaveriasi ( kyllä! :D )
[] vilautellut
[] rikkonut jotain tarkoituksella
[x] heittänyt jotain jollakin ( juu, monilla asioilla jäätelöllä, jarin kalsareilla ym. :D )
[] lyönyt
[] repinyt jotain hiuksista
[x] piilottanut joltain jotakin ( jep jep )
[] palvonut saatanaa
[x] lukenut kauhukirjoja ( nuorempana..enää en niinkään )
[] imenyt imurilla ihoa ja väittänyt fritsuiksi
[x] mennyt salaa jonnekin (tottakai. )