Blogi

« Uudemmat - Vanhemmat »

[Ei aihetta]Perjantai 18.12.2009 03:32

jeajeajea. kello on jo yö mut olis virtaa tehä vielä vaikka mitä!

mmmmTorstai 12.11.2009 16:19

viddu mita aalioita ... !!

[Ei aihetta]Keskiviikko 06.08.2008 19:00

Nyt on taas vahvistin kotona. :P Putket piti vaihtaa niin vika korjaantu. Toivottavasti ei hajoa uudestaan. Tänää olin töissä 2-14.. kyllä nyt väsyttää, mutta ei voinu ottaa ku puolen tunnin päikkärit, kun huomenna töihin klo 4.. :D

Rikkinäinen putkicomboLauantai 02.08.2008 21:54

Kovat oli odotukset et pääsee kitaraa vinguttamaan enemmän tänä viikonloppuna uuden putkicombon kautta. Pieni poksahdus kuitenkin näytti suunnan tälle päivälle, kun tyrkkäsin virrat päälle. Kaupasta hain uutta sulaketta, mutta siinähän ne poksahtelee kaikki. Maanantaina huoltoon ja siinähän sit taas kk venaillaan et ne laittaa yhden vastuksen lisää koneen sisään. Tosiaan viikko sitten ostin kyseisen putkicombon. Onneksi löytyy pikkumarsu, jolla voin vingutella sen ajan. :) Siinä ei valitettavasti ole vain yhtä hyvää soundia..
Kirjoittelin tähän nyt tämmöisen tarinan elämysreissustani Latviaan. :P ei tarvitse enää erikseen kirjoitella.

Lähtö oli 23.2.2008. Junalla Mikkelistä Pieksämäen kautta Tampereelle. Pieksämäellä odotellessa vaihtoa istuin Kristiina Braskia vastapäätä ;) Tampereella tuli melkein kiire etsiä lentokentälle menevä bussi, koska kävelin ohi ensin. Matkalla lentokentälle tutustuin ulkomaalaisiin opiskelijoihin ja juttelin Dorothea nimisen tytön kanssa koko lennon ajan. Kone oli tietysti Ryan air-merkkinen. Riikan lentokentältä löytyi nopeasti oikea bussi keskustaan, oikeastaan vanhaan kaupunkiin. Frank's hostelli löytyi nopeasti ranskalaisen Stanin auttaessa löytämään oikea ovi. Kirjautuessani sisään hostelliin sieltä oli juuri porukka lähdössä yöelämään, mutta itse en ehtinyt mukaan. Menin huoneeseeni, joka oli kohtalaisen kylmä ja kävin kohta nukkumaan. Huoneessa asusti Ruotsissa asuva italialainen nainen ja joku Mark.

24.2 Heräsin 12.15 ja lähdin nopeasti katsastamaan vanhaa kaupunkia. Kiertelin liikkeitä ja kävin syömässä. Juna-aseman viereisessä Stockmannissa tuli pyörittyä. Kaupasta ostin vodkaa, kokista ja lonkkuja. Palasin hostellille ja kävin nukkumaan. Olinhan sentään kävellyt yli 4h. :) Olin jo ensimmäisenä päivänä käynyt hostellin koneella irkissä moikkaamassa kavereita ja niin tein nytkin. Yläkerrassa tapasin Pingin, joka oli kotoisin Hong Kongista. Yritettiin saada telkkari päälle, jossa lopulta onnistuinkin. Ping oli kiertämässä baltiaa läpi. Hän on asunut New Yorkissa, mutta työskentelee nykyään Lontoossa BBCllä. Yllättäen hän on journalisti.

25.2 Elikkäs. Yöllä mentiin Kabataan, läheiseen baariin. Baareihin mentiin yleensä keskiyön jälkeen. Siellä tuli juotua ja tanssittua. Kaikkee ei voi muistaa. Paitsi vessareissun, josta en tähän kyllä kirjoita. :) Lähdettyäni ulos tapasin kolme brittiä, jotka olivat myös Frank'sista. Otettiin taksi ja mentiin Essentialiin, mutta portsari ei päästänyt meitä enää sisään. Klo oli silloin n.5. Oltiin vähän myöhässä. Vaihdettiin paikkaa ja pelattiin bilistä. Sain yhden pallon reikään. Pojilla oli kiire hostellille, koska heidän lento lähti aikaisin. Tilasin vielä pitsan joskus klo 6 aikaan. En saanu mitä halusin, joten jossain mielenhäiriössä otin pekonisipulipitsan. söin vähän ja kävin nukkuu. Pitsa näytti oksennukselta aamulla. Heräsin joskus yhden aikaan ja menin koneelle, kävin suihkussa ja hengailin vaan. Lähdin kauppaan ja olo oli huono ja keinutti koko ajan. Ostin vodkapullon ja muita juomia ja syömisiä. Törmäsin mäkissä Pingiin sattumalta. Kiusasin jotain lasta "hienoilla" levitaatiotempuilla ja juteltiin pitkään Pingin kanssa. Sitten käytiin kierroksella vanhassa kaupungissa Pingin toimiessa oppaana. Sovin Pingin kanssa, että lähden kiertämään hänen kanssaan parissa Latvian kaupungissa. Ostettiin juna-asemalta liput Siguldaan. Hostellilla Ping paistoi pitsan pohjaan ja sitä sit nakerrettiin. Kateltiin dupattua Lostia ja juotiin teetä.

26.2 Ja taas tarina alkaa yöstä. Maanantai-ilta oli hostellilla erittäin hiljainen. Lähdin kuitenkin klo 1 yöllä yksin kävelemään kohti Riika hotellin Skylinebaaria. Se sijaitsi hotellin 26. kerroksessa. Sieltä näki tosi kauas. Join yhden oluen ja lähdin takas. Aamuyöstä ajattelin, että jätän Siguldan matkan väliin kun en saanut unta. Nukuin nyt yksin huoneessa. Britit kuitenkin pitivät huolta, että unet tosiaan jäivät vähiin. Aamulla kuitenkin suunnistin Pingin kanssa asemalle ja lähdimme kohti Siguldaa. Siguldassa kävimme ensin turistineuvonnassa hakemassa kartat ja teimme reitin minkä kierrämme. Kävelyreissusta tuli pitkä. Olin ensimmäistä kertaa cablecarin kyydissä. Paras kohde Siguldassa oli luola, jolle oli erityinen tarina. Kiertelimme kaikkia vanhoja linnoja. Ping on erityisen kiinnostunut linnoista :) Meillä tuli kiire, koska poikkesimme sen yhden ainoan kerran reitiltä. Onneksi ehdittiin kaupunkiin vievään bussiin ja jatkoimme matkaa Cesis nimiseen kaupunkiin. Cesiksessä oli hieno iso linna, jossa pyörimme lyhtyjen kanssa. Kävimme Pingin uudessa hostellissa ja sitten minun pitikin jo melkein palata takaisin asemalle ja lähteä takaisin riikaan. Cesiksessä ihmiset eivät selvästi ole tottuneet kiinalaisiin, koska lähes jokaisen pää kääntyi kävellessämme ohi. Tai sitten suomalainen on vieläkin oudompi ilmestys. Matka takaisin kesti 2tuntia. Huoneeseeni oli tullut kaksi uutta tyyppiä. Adam oli unkarista. En muista kuka toinen oli :) Tapasin myös virolaisen Allanin, jolla oli mielenkiintoinen historia. Sitten pitäisikin taas lähteä baariin.

27.2 Ei olisi pitänyt mennä baariin. Menin ensin johonkin läheiseen baariin teinigangstojen suosituksesta. Siellä oli paljon hostellin porukkaa. Paikka meni kuitenkin jo kolmelta kiinni, joten siirryin taas Kabataan, jonne keräsin kadulta itselleni imagoseurueen :) Joku latvian kusipää kuitenkin otti minut silmätikukseen ja siinä vähän nahisteltiin. En tiedä kuka se jäbä oli, mutta kukaan ei uskaltanut sanoa sen nimeä mulle :) Sehän se sit ...utti. Lähdin pois joskus ja menin jonnekin. Turmiokseni erehdyin luulemaan yhtä tyyppiä ystävälliseksi. Hengailin sen kaa vähän aikaa ja olin menossa jo hostellille, mutta tämä puhui minut lähtemään vielä yhdille. Baarissa jossain vaiheessa tajusin, että ei prkl.. tää ei pääty hyvin. Kävin vessassa ja soitin kaverille, että tää ilta ei pääty hyvin. :) joku vissiin hakkas oveakin jo samalla. No siitä sit lähdin takas baarin puolle ja varmaan suoraan ulos. Siinähän se sitten odotti. Pimeä taksi oli tuotu ihan minua varten siihen odottamaan. Kyl mä sen tajusin, et tohon ei kannata mennä, mut sinne vaan menin. Jossain vaiheessa tajusin, että ajetaan jonneki ihan kuuseen ja käskin ajaa sivuun. Ei tapahtunut mitn. Valoissa avasin jo oven, mutta tää mulkku esti lähdön. Seuraavissa valoissa kuitenki pinkasin täysillä ulos autosta, mutta olotilan takia en pystynyt juoksemaan kovin pitkälle. Tyyppi tuli ja otti kiinni. Sitten muilutti takas taksiin ja ajo pankkiautomaatille ja käski maksaa 67latia, joka on n 100e. nostin 50latia, mutta pistin taskuun 20 ja väitin, että ei ole enempää. Ukko ei mitn uskonut vaan uhkaili, oli puhuvinaan kavereilleen ja yritti jopa ottaa kuvan kännyllään. Välillä huudettiin kovaakin. Tuntui ainakin siltä, että siinä meni 2h kun päivä alkoi taas valjeta ja me vaan nahisteltiin kadun varrella. Sitten kun ihmisiä alkoi ilmestyä juoksin yhden auton luo ja pyysin kaveria jelppimään, mutta vastaus oli vaan, että painu helvettii :) reilupeli. Sit nää latvialaiset jutteli keskenään ja tää mulkku meni viereiseen taloon ja siinä vaiheessa pinkasin pois näkyvistä. Menin tuttuun mäkkiin ja tapasin jopa poliisin siellä, mutta siitä ei ollut mitn apua. Siinä sit soiteltiin puheluja suuntaan jos toiseen. Tyyppi kuitenkin tiesi hostellin missä asuin. Kun vihdoin pääsin hostellille painuin suoraan nukkumaan. Kesken unien, joku tuli sanoo, että mua odottaa auto ulkona. Olin vaan et wtf, mulla o mitn autoa. Myöhemmi tajusin, et nää tyypit oli tullu sinne odottelee mua. Loppuajan sai olla aika varovainen liikkeissään :) Oli paska päivä, mutta olisin voinut menettää enemmänki rahaa. Adamin kanssa käytiin ostaa bussiliput Liettuaan seuraavaksi päiväksi. Adam lähti vielä illalla Essentialiin, mutta itse jätin vaihteeksi väliin. Siinä vielä ihan läpällä hyvästeltiin, jos Adamille käy itseäni pahemmin :P

28.2 PERKELE Opetin Adamille uuden sanan, koska hän halusi oppia jonkun kovan kirosanan. Matkan Liettuaan piti kestää 4 tuntia. Lähdimme klo 7.15. klo 8.40 bussi oli hajonnut jo pari kertaa ja olimme joutuneet pysähtymään kolme kertaa. Jännä sikäli, että kyseessä oli bussi, joka jatkaa aina Lontooseen asti. Adamin kanssa oli tosi hauskaa kun ajateltiinkin koko reissua. bussi jatkoi matkaa n. klo 10. Matka kesti lopulta 6h. Vilnassa piti maksaa käteisellä melkein aina. Käytiin Adamin hostellilla ja jatkettiin kaupunkikierrokselle. Kadulta ostettiin jotain paikallista herkkua, jonka Adam nimesi "horse shit". Pidettiin vähän hauskaa ja alettiin puhumaan toisille omilla kielillämme. Adam siis unkariksi. Meillä oli tosi hauskaa, vaikka oli ihan ...vetin kylmä tuuli. klo 22 lähti bussini takas Latvian Riikaan. Hostellille saapui porukka suomalaisia illalla.

29.2 Loppu lähestyy Aamulla pakkasin kamat, kävin suihkussa ja kirjauduin ulos, mutta jätin laukun vielä säilöön. Lähdin käymään kaupoissa, joista sitten tarttuikin tavaraa mukaan. Menin vielä takasin hostellille hengailee ja odottamaan lentokentälle lähtöä. Kun sen aika tuli otin kamat ja menin bussipysäkille venaa bussia kentälle, joka tulikin nopeasti. Kentällä piti vähän odotella. Lento takasin meni hyvin ja suuntasin palattuani tampereelle lähes suoraan onnelaan. Tuli vähän kallis ilta ja vähä vilustuinkin.

1.3 Piti odotella, että viiden aikaan aamuyöstä aukeaa juna-asema ja pääsen lähtemään Lahteen Salpausselänkisoihin. Piti tavata Dorothea Lahdessa, mutta yllättäen en koskaan saanut häneen yhteyttä, koska hänellä oli jokin saksalainen liittymä. Suuntasin Lahdessa katsomaan kisoja, jotka jäivät aika tylsiksi ja lyhyiksi. Onneksi en jäänyt katsomaan mäkihyppyä, joka lopulta peruttiin. Lähdin bussiasemalle ja ostin lipun Mikkeliin ja reissu olikin sitten siinä :P Pingille ja Adamille kiitokset loistavasta reissusta. :D