Blogi

« Uudemmat - Vanhemmat »

[Ei aihetta]Torstai 15.05.2008 03:16

Googleta hakusanoilla "(nimesi) on" (esim. "Matti on") ja kopioi viestiin 10 ensimmäistä tulosta. Näin saat tietää itsestäsi jotain mitä et ole vielä tiennyt. Muistakaa laittaa hakusanaan lainausmerkit mukaan tai muuten ei tule mitään.

Konsta on saanut punakaartilta kahdesti palkkaa yhteensä 497 markkaa.
Konsta on täällä tänään.
Konsta on monipuolinen pelaaja.
Konsta on Se Ensimmäinen.
Konsta on kotkanpoika, joka pelkää lentämistä.
Konsta on aina iloinen, pitää kaikista ja kaikki pitävät Konstasta.
Konsta on saanut uuden takin Maxilta ja tahtoo pitää takkia, koska Max on kiva.
Raakileista Konsta on innoissaan.
Välillä Konsta on jopa tuonut lenkillä keppiä heitettäväksi
Konsta on aivan innoissaan koska hän on saanut kirjeen teräsvaarilta.

Mestre-RijekaSunnuntai 29.07.2007 19:51

Mestresta lahdimme junalla kohti Triestea, josta piti jatkaa saman tien rajan yli kohti Rijekaa Kroatiassa. Italialaisen kielitaidon ja palvelualttiuden saattelemana emme saaneet selville bussien lahtoaikoja (tai siis unohtui tadilta etta voisi mainita myos seuraavasta vuorosta samana iltana), joten jaimme triesteen yoksi. Huoneen saimme tingattua edes hitusen halvemmaksi (40e/2 hlo), ja paatimme nauttia rannikkokaupungin yosta. Varsinaisen yon nautinkin sitten vatsakivusta, jonka seurauksena missasimme myos aamun ensimmaisen bussin Rijekaan.

Rijekaan paasimme vihdoin eilen n. klo 15, ja huomasimme Bosnian saavuttamisen sunnutai-iltaan mennessa lahes mahdottomaksi. Paatimme siis jaada Rijekan rannoille leirintaan, ja viettaa mukavat pari paivaa helteisessa Kroatiassa. Onneks lomasta nauttii paremmin kun lyo varpaansa telttakiilaan hyvan hygienian maassa. Uimaan tekisi mieli, mutta taidan jattaa valiin.

Huomenna jatkamme Sloveniaan (liftilla jos varvas kestaa), ja siita Itavallan kautta Saksaan. Matka on vasta puolivalissa, kiitosta vaan mutta kylla tama tasta.

Basel-Venezia(Mestre)Perjantai 27.07.2007 16:50

Aloitimme liftauksen Baselissa klo kahden aikoihin, ja n. 5min odottelun jalkeen mukava serbimies otti meidat kyytiinsa ja heitti meidat parikymmenta kilometria zurichin etelapuolelle, josta saimme taaskin n. 5min odottelun jalkeen kyydin Luzerniin. Luzernissa kahvittelimme ja ostimme evasta (mm. karkkipussin, joka jaikin sitten evasroskien sekaan ja meni avaamattomana roskikseen). Luzern tuntui epatoivoiselta paikalta liftata eteenpain, mutta havahduimme nuoren italiasnaisen vilkutukseen toiselta puolelta tieta :)

He olivat aitinsa kanssa viemassa mummoa kotiin Luzerniin, ja matkaamassa sitten Alppien halki Bellinzonaan, kaupunkiin Sveitsin italiankieliseen kantoniin. Maisemat olivat hengastyttavia, niin kuin alpeilla kuuluukin. Moottoritie kiemurteli vuoron peraan vuorten rinteilla ja niiden sisalla. Pisin tunneli oli 17km pitka ja vain kaksikaistainen(!!!!!).

Juuri ennen tuota tunnelia pysahdyimme huoltoasemalla ja tytar hyppasi rattiin. Saimme kuulla etta han vasta opettelee ajamaan!!! Kuvitelkaa kapea tunneli, paljon vastaan tulevia rekkoja, sveitsinsaksan papattaminen varustettuna italialaisella aanenpainolla, huidonnalla ja muutamilla merda-sanoilla.

Paatimme edeta Bellinzonasta Luganoon junalla, joka oli aikalailla Suomen hintatasoa. Pendolino tuntui kotoisalta vaihtoehdolta. Jatinpa viela puhelimeni autoon, mutta pikainen soitto toi ihanat kuskimme takaisin ja pikajuoksuvauhtini rinkkani ja allekirjoittaneen viime hetkella junan kyytiin.

Lugano oli lahes valimerellinen paikka. Luksusturistikohde, yo hotellissa maksoi 115e kahdelta hengelta. Kaupunki oli kuitenkin kaunis: se levittaytyi vuorten rinteille Luganonjarven rannalla. Ranta naytti kesaiselta versiolta hauskakuva.jpg:lta :)

Luganosta paasimme liftilla Milanoon (ei riita aika kaiken kertomiseen, tapasimme mm. Hollantilaiset liftikisaan osallistuvat nuorukaiset, jouimme kiertelemaan vuoristokylissa Italian ja Sveitsin rajalla Autostradalla tapahtuneen onnettomuuden (ei meille) vuoksi....), jonka sivutimme kahvittelulla ja jatkoimme Junalla Venetsian viereen Mestreen, mista jatkamme nyt Triesteen, ja siita toivottavasti rajan yli Slovenian puolelle. Yritamme liftilla, mutta junatkin tuntuvat olevan taalla hinta-laatu-suhteeltaan ihan kohtalaisia.

Loysimme rainbow-paikan, ja suuntaamme sita kohti, toivottavasti loydamme perille, ja jos emme, niin vietamme muuten mukavan loman helteisen (30-40 astetta) Adrianmeren rannalla.

Hahn-BaselKeskiviikko 25.07.2007 15:37

Hurjahkon lennon jälkeen laskeuduimme turvallisesti Frankfurt-Hahnin lentokentälle klo 18.10 paikallista aikaa. Lentokentältä olisi ollut bussiyhteys frankfurtiin, mutta päätimme käydä ensin läheisestä kaupungista jotakin syötävää. Sieltä päätimmekin säästää 12€ bussilipussa ja aloittaa liftaamisen jo ennen Frankfurtia.

Pimeä tulikin vähintäänkin yllättäen, joten seuraava fiksu veto oli pystyttää teltta jonkun paikallisen marketin lähelle heinikkoon. Tuntui kun olisi omalla takapihallaan ollut. Heräsimme klo 4 sateeseen ja kokosimme teltan pimeässä, nukuttuamme huonoa unta ehkä yhteensä n. 2,5h.

Ensimmäinen kahvila aukesi klo 6, ja saimme edes jonkinnäköiset ohjeet, miten päästä eteenpäin. Kiipesimme bundesstrasse 50:n varteen ja kävelimme aika riskaabeleissa olosuhteissa n. 2km valtatienvartta, kunnes löysimme sopivan liftipaikan. Epätoivon jo melkein iskiessä 2h liftaamisen jälkeen eräs paikallinen amis otti meidät kyytiinsä ja vei 10km eteenpäin ensimmäiseen isompaan kaupunkiin Simmerniin. Siellä söimme toisen aamupalan, ja jatkoimme liftaamista. Olimme juuri vaihtamassa paikkaa kun Jaana sanoi että "vielä pari autoa, tuntuu että tulis kohta kyyti". Niinpä Klaus Bacharachin pikkukaupungista otti meidät kyytiinsä, vei meidät kotiinsa (hieman ohi reitiltämme :), tarjosi kahvit ja leivät (maailman parhaalla viinirypälemarmeladilla) ja näytti meille upeita näkymiä Rheininlaaksoon. Tämän jälkeen hän heitti meidät Levähdyspaikalla Autobahn 61:n varteen n. 10km Bacharachista etelään.

Olimme siis tähän mennessä päässeet n. 50km lentokentältä :(

Odotimme, odotimme, odotimme, ei ei ei ei ei. Epätoivo iski.
Lähdimme levähdyspaikalta ja saimme kyydin n. 200m kauemmas liittymälle. Mietimme jo paikkaa teltan pystyttämiselle, kun Elsa otti meidät kyytiinsä. Alkuperäissuunnitelmamme oli mennä Münchenin kautta kohti Bosniaa, mutta koska Elsa oli menossa Baseliin, niin muutimme suunnitelmaa. Pääsimme yhdellä kyydillä n. 320km ja yli Sveitsin rajan. Kaiken lisäksi saksasta kotoisin oleva kyyditsijämme tarjosi meille yösijan luksustalossaan, josta nyt tätä kirjoitan. Emme löytäneet enää tarkkaa sijaintia määränpäällemme, joten suuntaamme vain kohti Bosniaa (Zürich-Milano-Venetsia-Ljubljana-Zagreb-Banja Luka), ja koitamme löytää vitun hipit omin neuvoinemme. Takas täytynee tulla samaa reittiä, sillä Elsa on menossa Kölniin seuraavan lauantaina, ja lupasi viedä meidät matkalla Frankfurtiin, jos vain pääsemme Baseliin siihen menessä :D

Olen erilainenMaanantai 19.02.2007 21:29

Minä kun en halunnut tänne suoltaa biisien sanoja tai pitkiä kyselyitä niin teinpä (pysyäkseni ajassa mukana) ikioman nurkkaukseni intter webbiin: http://konst-a.kapsi.fi/42
01 Missä asut: Rage Against The Machine - Sleep Now In The Fire
02 Kuvaile ensirakkauttasi: Björk - Human Behaviour
03 Kuvaile tämän hetkistä ihastumistasi: Dredg - Triangle
04 Mikä on haasteesi: Mokoma - Pahaa Verta
05 Ketkä ovat ystäviäsi: Red Hot Chili Peppers - Apache Rose Peacock
06 Kuvaile ulkonäköäsi: A Perfect Circle - Sleeping Beauty (acoustic live)
07 Mitä teit viime yönä: System Of A Down - Stealing Society
08 Mikä on elämäsi tavoite: Portishead - Sour Times
09 Milloin harrastat seksiä: Blur - Death Of A Party
10 Miten haluat kuolla: Slipknot - Tattered and Torn
11 Mitä sanot vanhemmillesi (kummille?): Björk - Army Of Me
12 Missä vietät aikaasi: Rage Against The Machine - New Millennium Homes
13 Mitä ajattelet yhteiskunnasta: Dredg - Convalescent
14 Kuvaile viimeisintä sydänsuruasi: Nine Inch Nails - With Teeth
15 Mikä on selityksesi kaikelle: The Dillinger Escape Plan - Sunshine the Werewolf
16 Mitä ajattelet perjantaisin: Bjork - It's In Our Hands
17 Mihin kysymyksiin elämästä et ole saanut vastauksia: Desert Sessions - Holey Dime
18 Mikä on lempivärisi: Don Johnson Big Band - Johnny's Going Home
25 Mitä on TEE NÄMÄ -listallasi: Placebo - Brick Shithouse
26 Missä olisit mieluiten juuri nyt: Tuvalu - Meditaatio

ai niin.Torstai 15.12.2005 16:44

jos haluutte käyä vilkaisemassa niin jotain oikeeta löytyy osoitteesta http://konst-a.kapsi.fi

huomenna.Maanantai 12.12.2005 18:45

Huomenna on tiistai. Tiistai on maanantain jälkeen typerin päivä viikosta. Tosin viikonpäivät voivat sairaslomalla mennä helposti sekaisin, aivan kuten vuorokausirytmikin. Hyvää huomenta.

tänään.Sunnuntai 30.10.2005 17:45

tänään on loma, voin keskittyä kirjoittamaan päiväkirjaani. No eipä elämässäni oikeastaan olekaan mitään kerrottavaa, joten on ehkä parempi etten kirjoita yhtään mistään yhtään enempää.