IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Mielipiteet
Perustettu
30.9.2008
Tilastot
Käyntejä: 5 501
Koko
1 jäsen
Poikia: 1 (100 %)
Ylläpitäjä
taivaslaulu

Pössyttelyn ja henkisten harrastusten yhteys?

  • taivaslaulutaivaslaulu[#1] 25. huhtikuuta 2013 14:39:37

    18.04.2013 10:25 taivaslaulu --> Diabolia: Itse otit käyttöön tuon sanan "häiriytyminen". Viittasin hengellisiin ja henkisiin vaikutuksiin. Henkisillä vaikutuksilla en tarkoittanut ensisijassa mielenterveyden ongelmia vaan kiinnostuksen voimistumista tietynlaisista henkisistä filosofioista. Jos pössyttelyllä ei sun mielestä oo mitään yhteyttä tuollaisiin, se on sun näkemys ja kokemus. Puhun oman näkemykseni ja kokemukseni pohjalta. Mielestäni tässä maailmassa saa olla erilaisia näkemyksiä ja niistä pitäisi voida keskustella. Sun aggressiivinen tyyli ilmentää ahdasmielisyyttä ja suvaitsemattomuutta, jonka mukaan kaikkien pitäis ajatella asioista niin kuin sinä, ja kun ajattelen toisella tapaa ryhdyt epäasialliseen nimittelyyn, ja johdat keskustelun jonnekin muualle kuin aiheeseen. Jokainen tyylillään.

    25.04.2013 02:42 Diabolia --> taivaslaulu: "Henkisillä vaikutuksilla en tarkoittanut ensisijassa mielenterveyden ongelmia vaan kiinnostuksen voimistumista tietynlaisista henkisistä filosofioista." Kertoisitko näistä tarkemmin? "Sun aggressiivinen tyyli ilmentää ahdasmielisyyttä ja suvaitsemattomuutta." Ihan samoin käyttäydytään kannabiksen käyttäjiä kohtaan, joten pitäisikö tyytyä vain alistumaan? Minusta oikeuksiensa puolesta pitää vähän joskus ragettaa. Olen siitä huolimatta hieman pahoillani, koska poistetuissa viesteissäni olin hevisti alkoholin vaikutuksen alaisessa vihan tunteessa,ja takerruin liiaksi sinun minulle vähäjärkisiin kommentteihin.

    25.04.2013 10:58 taivaslaulu --> Diabolia: Ok... minä en pyytänyt kommenttiesi poistoa, ne ei mua henkilökohtaisesti loukanneet, niin herkkähipiäinen en ole. Toisaalta kyllä on mielestäni hyvä että asiattomuuksia karsitaan ettei keskustelukulttuuri mene täysin vituralleen, mutta se on toinen juttu. Asiaan. Sun pitää ymmärtää jotain taustastani että ymmärtäisit näkemykseni, mutta kyseessä on kommenttipalsta ja tämä menee jo keskusteluksi? En halua täyttää bloodgoatin kommenttipalstaa mun näkemyksillä, joten sopiiko että perustelen tuolla mun yhteisön "Ei kannabista lailliseksi!" keskusteluosiossa? Keskusteluun voi ottaa osaa vaikka ei olisi yhteisön jäsen. Jos se ei ole mielestäsi ok, voin perustella tässäkin, mutta lyhyemmin ja tausta jää ymmärtämättä.

    25.04.2013 11:03 Diabolia --> taivaslaulu: Se sopii hyvin. I need to get my shit together, ennenkuin tulen sun yhteisöön väittelee.. :)

    25.04.2013 11:24 taivaslaulu --> Diabolia: Ok. Ystävä äsken soitti ja tulee käymään, mutta ei viivy pitkään, viimeistään tunnin kuluttua saat mun perustelut kommentoitavaksi.

    Olen nuoruudessa digannut parapsykologiaa, castanedalaista noituutta ja teosofiaa. Köpiksestä toin gramman pilveä eikä aikomukseni ollut ryhtyä sen enempää pössyttelemään, mutta sitten yhden "yskänlääketripin" seurauksena lipsahdin huumekuvioihin, missä tuli kokeiltua muitakin aineita. Ystäväpiiriini kuului käyttäjiä erilaisista kuvioista, jotkut pitkään käyttäneitä vanhoja hippejä ja jotkut ns. viihdekäyttäjiä ja lähes kaikkea siitä väliltä. Näissä kuvioissa näin monenlaista, mm. kuinka tietyt aineet vahvisti mystisestä haahuilusta kiinnostuneiden huonompia puolia eli halua vaikuttaa ja manipuloida toisia mielen voimalla yms. Jotkut tiesi pelaavansa yliluonnollisten voimien kanssa, toiset taas luuli että kyse on vaan mielen herkkyydestä, ihmisessä ja luonnossa olevasta energiasta.

    Totta kai käsittelin mun ja frendien elämässä tapahtuvia asioita sen maailmankuvan ja mentaliteetin mukaisesti mikä mulla oli. Siihen kuului henkisiä viboja mutta Jeesusta pidin kristinuskoon kuuluvana kusetuksena, enkä olisi koskaan enkä missään tapauksessa ryhtynyt kristityksi. Siksi en myöskään tunnistanut elämässäni ja kuvioissa vaikuttaneita henkivaltoja. Yhden kokemuksen muistan missä jopa minä koin pahan läsnäolon niin että tunnistin sen pahaksi, tosin en sitä miettinyt sen enempää. Olin sieniä käyttävän ystävän luona, ja hän esitteli foliopaloista seinälle liimaamaansa, koko seinän laajuista "kaukaista tähtijärjestelmää" mikä oli hänelle "näytetty" sienimatkan aikana. Silloin koin huoneessa painostavan, epämiellyttävän ilmapiirin. Sama ystävä esitteli lasipulloon laittamaansa paperipalaa, kun hänen kämppäkaveri lähti pitkälle linnatuomiolle, ja sanoi että tuossa paperissa on päivämäärä ystävän vapautumisesta, se päivämäärä oli hänelle "annettu" ajatuksiin. Kaveri tosiaan vapautui tuona päivänä.

    Yleensä sielunvihollinen tekeytyy valkeuden enkeliksi antaen kauniita kokemuksia ja valoilmiötä niille, joiden kyykyttämiseen sellainen parhaiten sopii, ja sitten houkuttelee Saatanana niitä, jotka paremmin istuu black metal -genreen ym. Toki on paljon niitäkin, joille "noituus" ja "satanismi" ynnä muu on vaan diggailua ja jotka ei usko persoonallisen pahan olemassaoloon, mutta mun näkemys on että diggailukin jo avaa portteja sielunviholliselle, joka (mun näkökulmasta ja kokemuksesta) joka tapauksessa on olemassa ja tahtoo ihmiselle pahaa, uskoo ihminen näihin juttuihin tai ei.