IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Tapahtumat
Perustettu
Ennen yhteisöajanlaskun alkua
Tilastot
Käyntejä: 12 137 (1.7.2008 alkaen)
Kommentteja: 1
Koko
132 jäsentä
Tyttöjä: 95 (72 %)
Poikia: 37 (28 %)
Keski-ikä
35,0 vuotta
Otos: 84 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 35,7 vuotta
Poikien keski-ikä: 32,8 vuotta

Joulu?

  • 15478921547892[#1] 9. joulukuuta 2012 20:26:01

    Mietiskelin vain joulua, lahjoja, ruokaa. Mitä mieltä olette tästä? Itselläni joulun ajatus on muuttunut. Ei joulu ole enään sama kuin ennen, silloin kun oli lapsi. Lahjat? Mitkä lahjat? Nykyään se on raha mitä saa.. Ei siinäkään mitää mutta kyllä sitä miettii kuinka joulua fiilisteli ennen. Erilaisia kokemuksia? Vai kenties samoja kuin minulla?
  • 11027791102779[#2] 10. joulukuuta 2012 01:33:22

    Mä olen huomannut sen että lapsena tuli joululahjaks kaikkea krääsää mutta mitä enemmän on tullut ikää lisää niin sitä enemmän lahjat on vähentyneet mutta tullut tärkeimmiksi.
  • sunsetdisappearsunsetdisappear[#3] 10. joulukuuta 2012 23:57:43

    Joo krääsäähän se pienenä oli, nyt enemmän tavaroita hyötykäyttöön ja rahaa.

    Suuressa perheessä keskimmäisenä lapsena myös huomannu tän, kuinka nopeesti alkaa toi tarve saada kaikkee "hienompaa" ja käytännöllisempää, vaikka niillä tekis ihan yhtä paljon kun jollain pehmolelulla pienenä. Meinaan, pikkusiskot 11 & 13v. kaipailee molemmille omaks jo järjestelmäkameroita ja tietokonetta ja sohvaa ja muuta... Jotka oli siis ysiluokalla mun toiveena, kun ala-asteella halus vielä jotain ihania vaatteita ja leluja.
    / Pakko lisätä tähän vielä, että kyllä sen lapsen "haluan kaiken" huomaa tästä silti, kun lista jatkuu noista kaikista superkalliista lahjoista ihan pirusti, niinku lelulehtiä selailemalla sai jo viis sivullista lahjatoiveita pienempänä.

    Meillä ainakin on kans toi aikataulut muuttunu, että nykyään ne lahjat on tärkeintä ja perinteitä ei enää oo ollenkaan. Ei oo joululauluja, ruokailu kestää sen 15-30 minuuttia (ja kyllä, sen on saanu aikasemmin jutustelulla ja rauhalla kestään pidempään) ja lahjat pitäis saada "mulle nyt heti". Ja kaiken huippuhan on se, että pikkusiskot on jo menossa kuuden aikaan kavereille tai niiden kanssa pihalle leikkiin + koneet on päällä 24/7 ja telkkarista kattellaan kaikkee muuta kun jouluohjelmia tms.

    Mut sen kai saa aikaan, kun mediassa joulua hehkutetaan jo marraskuun alussa ja lelulehtiä tuppaa viikossa varmaan viis postilaatikkoon. Ja telkkarista + puhelinmarkkinoinnista puhumattakaan (terveisin kyseistä työtä tekevä...) Varmaan 2016 vuonna aletaan hehkuttaan joulua jo toukokuussa tyylillä "jee hei, joulu on jo 7kk päästä!!1"