Mukavaa:)Sunnuntai 30.09.2007 02:24

Ihania ihmisiä täällä:) Kukaan ei naura vaikka mun englanti on hakusessa, oon kumminkin koittanu jutella smile talkia kokoajan että sais sujumaan ton puheen ennen kun Riikka lähtee.
Kaikki on täällä suurta ja halpaa;) tää on oikeesti totta:) Älyttömän paljon edullisempaa elämää kun suomessa.käytiin eilen walmartissa Riikan kans..Meillä oli kans eilen 2 kärryllistä tavaraa, vaatetta, kenkiä, matkasänky,itkuhälytin,soivapotta (peruspottaa siellä ei ollu tai no yks oli mutta se näytti liikaa mutsin ja faijan asuntoauton käymälältä;)) kolme nukkesettiä ja ihan kamalasti kaikkea muuta, meni hurjat 280$(200e)
oli tajuttoman mageeta ja saatiin 3 tuntia kevyesti kulumaan kierrellen:) sitten loppu virta (puolet käytiin läpi silleen ohimennen:)
Jarkko vei meidät töiden jälkeen ja tultiin taksilla kotiin (tytöt nukku jo siinä vaiheessa kun oltiin kotiutumassa). Taksi makso hirvittävän 6Dollaria (n.4,5e) ja matkaa kumminkin oli joku 5-6km:) melko edullista:) tänään oltiin Riikan,Viivin ja Vilman kanssa kiertelemässä toiset kolme tuntia:)
Ruoka on melko halpaa, ostin semmoset 2,7kg pakaste lasangen mikä makso 10$ eli n.7e , ja jopa meidän perhe syö tuosta kahdesti. kamalan vaikeeta lähteä ruokakauppaan, kun tiedä mitä mikin on (esi.jauhelihaa oli miljoonaa erivaihtoehtoa:O)) kaippa se tästä pikkuhiljaa:)
Eilen käytiin kävelylenkillä, ja illalla jarkko näytti autolla missä lähipuisto on, sinne on varmaan kilometri matkaa eli ei paha:)
Kävelytiet on mitä on, täällä kuulma useimmiten liikutaan autolla:) Mä en ole uskaltautunu auton rattiin vielä. meillä on automaattivaihteinen auto täällä enkä ikuna ole semmosella ajanut, lisämaustetta tuo se että se on vuoden 2007;) ei heti tahtos mokailla ja ajella päin seiniä:) huomenna tai ens viikon aikana koitan kumminkin opetella, meillä on onneks navigaattori että pitäs kotiin osata jos eksyy:) tosi kivasti täällä on menny kaikilla muilla paitsi saagalla alkaa olemaan rytmit kohillaan, eilen heräs klo 1:45 ja tänään 3:45 kroooh, olis pikkusen väsyttäny:)
Tytöt riehuu ihan älyttömästi kun on kaikki niin uutta, ne ei nuku eikä syö kunnolla:( lähinnä Viivi:( sille on ottanu tosi koville tänne tulo. Onneks Riikka on täällä:)
Ikävähän on kotiin tietty mutta kyllä mä yritän saada itseni jäämään tnne siks aikaa kun Jarkkokin on:)
Tuo tehdas missä Jarkko on töissä on tosi iso juttu täällä Dixonissa:) Kaikki tietää ja heti kun kuulee mistä me ollaan kysyy että onko mun mies siellä töissä:) Törmäsin Jarkontyökaveriinkin walmartin edessä:) Se kuuli kun juttelin tytöille ja tuli kysymään että ollaanko mistäpäin, kun kerroin että suomesta niin kysy heti että kuka mun mies on:) juteltiin pitkät pätkät:) Mukavaa kun kaikki on niin ystävällisiä:)
kai se täytyy alkaa antaa yhdistettyä päivällistä ja lounasta tytöille, aamupäivä meni leipien voimalla kun oltiin siellä soppailemassa:)

nyt tupakalle ja syöttää noi :)

edelleen hereillä...Perjantai 28.09.2007 15:44

Tytöt käy ihan ylikierroksilla:( Hermot menee ihan justiinsa niidne kans.. Josko kohta uskaltautus kauppaan niiden kans:) Ahaa taas huuto alkaa:(

Kamala jetlag:(Perjantai 28.09.2007 14:29

Ihan kamalaa menoa täällä. Kaikki muut paitsi Jarkko ja Siiri on ylhäällä. Kello on täällä nyt. 3.24 aamulla juu kiva, mä oon ollu jo pari tuntia saagan kans hereillä...
Lentomatka suju yllättävän hyvin, mitä nyt välillä meinas hermo revetä:) hengissä selvittiin, eilen ei vielä päästy shoppailemaan, huomenna ( tai ) tänään oli starkotus yrittää uusiks:)
Kamalasti täällä kaikki on suurta ja ihmeellistä:) maidotkin gallonan purkeissa (3,8l) eilopu ihan heti:)
Halpaa täällä näyttää olevan ihan perus jutut, ja lastentarvikkeet... tänään pitäs alkaa opetella uusiks arkea:) MAhtava olo ja ihana koti:) Nyt alkaa saaga olla päikkyjä vailla.. Palailen pian:)

Jiiihaa :)Torstai 27.09.2007 01:57

Isukki vie meidät aamulla kentälle, äitee menee myöhemmin töihin että päästään isin kyydillä:)
Pikkusen alkaa jo jännittää... Kaikki tavarat ja vaatteet on valmiina ettei tartte kun kantaa autoon.. viideltä olis herätys...
Mitähän mä vielä täällä kuhnin, yllättäen ei meinaa väsyttää:)
Maanin kans käytiin just iltatupakalla ja veny yllätys yllätys puoleen tuntiin:)
Huomenna se sitten on tähän aikaan jo toivottavasti matka ohi ja me ollaan ajelemassa Chicagon lentokentältä kohti Illinoisin Dixonia. Voi että tulee ikävä kotiin:( no mutta toisaalta kerran sitä eletään ja pakko tuommonen tilaisuus on käyttää :)
Nyt mä oikeesti koitan lähteä nukkumaan :)

Ötyjä :)

Kamalasti hommaa...Keskiviikko 26.09.2007 15:38

Kauheeta kiirusta pitää:) saatiin just passit postimies toi kotiovelle ne :)
Viivin ja Vilma ei tartte mennä kouluun siellä:)Mahtava homma mä olin ihan varma että ainakin Viivin täytyy mennä. Tosi hyvä, sillä noi viisumit varmaan kestikin :)nyt oon pakkaillu ja järjestelly asioita vielä pitäs käydä apteekissa ja postissa (lähettää viimehetken paperit jokapaikkaan).
Aika mahtava olo, tosin tupakkaa menny jo melkeen aski *käääk tätä ressiä*
ei auta pakko lähtee jatkaa hommia. Aamuksi taksi tilattu klo 6 :) siitä se lähtee:)

PUUUUH...Keskiviikko 26.09.2007 09:42

Kello 5:50 ylös Siiri ja Saaga päätti nousta ajoissa...

Ne tuli :)Tiistai 25.09.2007 16:34

Saatiin vuoden viisumit ja matka alkakoon ylihuomenna olis vaan miljoona hommaa ennen sitä...

Ei vieläkään tietoa...Tiistai 25.09.2007 12:00

Viisumeista, ja ylihuomenna pitäs lähteä:( ne oli soittanu eilen sieltä puol neljä mutta olin tyttöjen kans lääkärissä.
Soittoaika on klo 14-16 joten sitten vasta selviää:( Ressaavaa...
Siirillä ja Saagalla oli välikorvan tulehdus.Pikakuuri päälle eikä pitäs vaikuttaa reissuun lähtöön jos kaikki menee ok.
Hirveesti olis hommia mutta lähinnä semmosia mitä voi hoitaa vasta sitten kun tietää kauan ollaan reissussa.
Saatiin ne Zappitkin oli aivan mahtavan ihqut :) käytiin elien mun kaverilla kylässä joka on Äänekoskelta tänne muuttanu.
Väsyttää ihan sikana, hermot riekaleina (yllättäen muksut tappelee:))
Täytynee lähtee erottaa noi :)

Huh huijaa...Sunnuntai 23.09.2007 17:35

Vätystää, oltiin aamupäivästä kävelyllä koko sakki siinä varmaan mietti kuka on kenenkin laps ja vanhempi:) Mukana siis oli Mun Vanhemmat, sisko Riina 4v ja Jasper 6v ja mun tytöt :)
Oli ihan kivaa ja Siirikin nukku kunnon päikkärit.
Illalla pitäs hakea Riikka lentsikka kentältä..
Huomenna pitäs viedä tytöt kaikki korva lääkäriin tarkistumaan ettei kellään ole mitään vikaa korvissa että uskaltaa lentää...
Kamalasti olis vielä hommia muttei oikeen mitään uskalla tehdä ennenkun varmistuu viisumit... tylsää...
pitäs jostain kehittää toiset matkarattaat mä oon rakastunu quinnyn zappeihin mutta ne maksaa maltaita;uutena 239e... joo ei taida paljon nappaa:) käytettynäkin niistä saa pulittaa kiitettävästi, mutta ku ne menee niiiiiiin pieneen tilaan ja olis tosi näppärät...
Maanikin tulee onneks jo viideltä töistä, jos kerkeäis iltatupakallekkin tänään, aamu tupakka jäi väliin *hihiii*. Kimmo(maanin miekkonen) huokasee onnesta kun me lähdetään, ettei Maani joka ilta ravaa meille tupakalle, se kun tahtoo venyä puolentunnin juoruiluks:)
Nyt mä taidan yrittää jotain viisasta, laittasko vaikka tuon kevyt värin päähän (permis söi väriä niin kovasti ja se kampaaja suositteli laittaa kevyt sävytteen päälle:)
NYt mä kiidän taas :)

Eilen kävin...Lauantai 22.09.2007 11:49

kampaajalla ottamassa permiksen, ihan jees onnistu... ainakin kun hiukset on märkänä :)
Kamala ressi päällä meitin viisumihakemus ei menny sellasenaan läpi vaan piti tehdä lisäselvityksiä. Mun piti toimittaa vakuutustiedot (että meillä on matkavakuutus joka korvaa jos jotain pahempaa tapahtuu) lisäks piti toimittaa Jarkon palkkakuitit että ne näkee mitä se tienaa, mun oma finanssi ei kuulma kestä matkustusta jenkkeihin kunsiellä ei ole mitään tuloja (olipa ylläri;)) olis vaan tienny aikasemmin niin olisin saanu kaikki mukaan haastatteluun...
Saa nyt nähdä muuten miten menee. joudui taistelemaan sen haastattelevan miehen kanssa siitä meneekö viivi kouluun vai ei... lopputulos on se että se menee jos Illinoisin laki sitä vaatii.. (siinä vaiheessa ne voi vaatia että koulumaksut on maksettu ja laps ilmotettu kouluun ennenkun saadaan visumi). Suomalaisella lääkärin todistuksella ei ole mitään merkitystä, eli vaikka lääkäri on anatanut lausunnon ettei viiviä saisi laittaa siellä kouluun koska saattaa vaikuttaa sen kehitykseen taantuvasti. (viivillä on motorisia ja puhekehityksen kanssa ongelmia). sillä todistuksella saa siis pyyhkiä hanuria;( Hitto mä oon vihanen...
No joo mulla meni koko torstai kun hypin ympäri kaupunkia ja hain puuttuvia papereita, nyt ne kaikki on siellä sitten. Mä soittelen maanantaina sinne kuin käy;)
Tänään ei oo mitän kivaa tiedossa, Maanikin on töissä ilta kasiin, pitäs viedä tytöt pihalle ja testaa meitin uusia matkarattaita :)
Ostettiin Emmaljungan sattarit jotka vaikutti hyvinltä ainakin tuon pikkumatkan mitä testattiin:)
Mua jännittää ihan kamalan kovasti kaikki. Jos kaikki menee putkeen niin torstaina lennetään sitten amerikkaan:)
Riikka tulee huomisiltana ja se pitää hakea lentsikkakentältä 23.05:) On se mun sisko ihanuus kun lähtee mukaan:)
Emmäkään kyllä ilmasesta 3 viikon lomasta jenkkilässä ole koskaan kieltäytyny, MUTTA mä en tiedä voiko sitä lomaks sanoa kun on luvannu lähteä mun kans vahtii muksuja;)
Josko me jo ens viikonloppuna soppaillaan sen kans jo jossain Dixonin keskustassa *haaveilee*.. Stressi erkki on ihan kympillä mukana nyt mun elämässä, mä en nuku ilman nukahtamislääkettä, tupakkaa kuluu aski päivässä (mä en oo ikuna polttanu noin paljon ja hermot on koetuksella.. Onneks saadaan olla porukoilla, kotona olisin varmaan jo ihan palasina..
No joo ettei elämä olis liian täydellistä matkatoimisto oli ryssiny meitin lentoliput varas Riikalle meno lipun sunnuntaille ja meille torstaille... Riikka nimenomaa lähtee mua auttamaan matkassa, että tosi fiksusti:) Onneks asia on korjattu :)nyt tupakalle :)..again