samitheberber

mi'e samis. .ije mi tadni la lojban.

Blogi

« Uudemmat -

ViikonloppuniMaanantai 21.07.2008 03:10

Perjantaina perheeni haki minut töistä ja suuntasimme Imatralle. Oli mukava nähdä sukulaisia pitkästä aikaan, varsinkin serkkuani Mixzu :a, jota en ollut nähnyt pitkään aikaan (kiitos intin).

Lauantaina kävimme kuuntelemassa Osmo's Cosmosta, joka soitti hyvin tunnettujen biisien covereita. Oli ihan mukavaa kuunneltavaa ja show oli mainio. Loppuosa voi jakaa mielipiteet kahtia, mutta oli sellaista härskiä huumoria.

Nyt olen jälleen Helsingissä ja aattelin nukkua ennen työviikkoni alkua :) Maanantai tanssit jatkuvat jälleen noin viikon tauon jälkeen. En olisi kyllä viikko sitten päässyt sairastelun takia, joten menetystä ei tullut.

SairasteluaTorstai 17.07.2008 05:25

Maanantain alkoi nenä vuotamaan ja alussa luulin sen johtuvan jostain allergiasta. Olen allerginen jollekkin, mutta en ole vielä päässyt testeihin, kai pitäis pyytää uutta lähetettä. Ei ollut tavallista allergista nuhaa, joten flussa taisi sitten iskeä. Tiistain olin sitten kuumeessa ja flunssassa. Keskiviikkona helpotti hieman, mutta pää oli aika sekava vielä. Torstaina luultavasti pystyn jo joten kuten työskentelemään, mutta luultavasti vain etänä. Perjantaina olis tarkoitus toimistolle asti kyetä. Pitää vain toivoa parasta.

Perjantaina olisi myös suunnitteilla matka Imatralle päin. Toivottavasti voin jo paljon paremmin silloin.

Pikaista paranemista itselleni ja muille sairastaville :)

Hieman erikoinen tiistaiKeskiviikko 09.07.2008 04:46

Aamulla heräsin herätyskellosta kuuluvaan nova aamulähetykseen. Jos kaikki olisi mennyt putkeen, olisin ollut suht normaalien ihmisten lounasaikaan töissä, mutta ei. Leikattua jalkaani kolotti ja paikoitellen kramppasi, yölläkin sitä kramppasi. Tuumin, että tässäkö tämä päivä sitten oli, kun ei liikkeellekkään pääse.

Kolotuksen syy taisi johtua uudesta pyörästä. Siskon pyörä oli minulle pikkasen liian pieni ja jalat olivat koko ajan pikkasen koukussa, kun taas isältä ostamassani pyörässä jalkani menevät suoraksi satulan ollessa (ehkä liiankin) korkealla. Jalkani saa täte suuremman liikeradan ja voima jakautuu erilailla. Tämä "uusi" kokemus tuo sitten uudenlaisen rasituksen.

Puoli kolmelta pääsin sitten suht hyvässä kunnossa ylös ja helpotukseni olin vain sekoillut. Ajantajuni oli jotenkin hämärtynyt sängyssä maatessa ja luulin etten voi tehdä töitä sopivan aikaa. Olin jo rupeamassa etätöihin, mutta olinkin ennätysvauhdissa lähtövalmis.

Uusi pyörä on kyllä mukava polkea, se on melkein sen verran kevyt, ettei huomaakkaan polkevansa (no ei nyt ihan sentään). Ainakaan eräs autoilija ei huomannut minua, kun meinasi ajaa päälleni toisessa risteyksessä, jonka ylitin. Vihreellä ympyrävalolla kääntyessä autoilija on väistämisvelvollinen vihreällä tietä ylittävän pyöräilijän suhteen! Onneksi viime hetkellä tuli jarrutus, mutta itsekkin jouduin ohjaamaan sivummalle.

Stuurenkadulla oli joitain ihme töitä, joiden takia en päässyt normaalia reittiä pitkin. Hietaniemen hautasmaan vierellä ajaessani, siinä kasin reitin varrella, en nähnyt yhtään väärin kävelevää jalankulkijaa, kaikki kävelivät kauniisti oikealla puolella, itsestään katsottuna :) Ehkei sittenkään vielä tarvitse kirjoittaa hateblogia asiasta. Uudella pyörällä pääsin paljon nopeammin Lauttasaareen, joten käväsin kaupassa ennen töihin menoa.

Loppuyhteenveto: Uudella pyörällä ehdin käydä työmatkan aikana kaupassa ja aikaa kului matkaan saman verran kuin siskon pyörällä pelkässä työmatkassa. Nyt voin irkata aamuisin pidempää :)

Tanssia <3Tiistai 08.07.2008 04:58

Tänään menin töihin jo puoli yhdeksitoista, Oli aika rankkaa herätä kunnolla kahdeksaksi, varsinkin viiden maissa nukkumaan menon takia :) Töissä sain ratkaistua jo jonkin aikaan muhineen ongelman. Oli kyllä hymy herkässä sen jälkeen :)

Töiden jälkeen suuntasin Eläintarhan urheilukentälle, jossa siskoni kilpaili. Algerian ennätykset paukkuivat niin moukarissa kuin painonheitossa. Samalla palautin siskoni pyörän, kun vaihdoin sen iskältä ostamaani pyörään. Pikkuveli halusi minun kanssa vierailla Kluuvin maastossa heittoja odotellessa.

Muiden lähtiessä takaisin Lohjalle, kipasin kaupan kautta Wanhan tanssikellariin. Tanssit sujuvat aina vain paremmin. Dj Kirsikin tuli kehumaan kehittymistämme samalla, kun opetti hieman Cha cha chata. Valssiessa kehittelin ikiliikkujaa. Nyt alkaa nopeammat valssit sujua ilman katkoja. Tytöt olivat hieman sekaisin tanssin jälkeen, no olin minäkin pikkasen pää pyörällä. Pitää seuraavalla kerralla saada ikiliikkuja toimimaan miedommalla vaikutuksella naisiin.

Tänä yönä vois mennä ajoissa nukkumaan, jotta jaksaa kohtuu ajoissa töihin mennä. Pitää hieman korjailla rytmiä mm. perjantain töitä varten. Öitä!
Alunperin olin suunnitellut lauantain pyöräretkeä varten, joka alkaisi klo 14. Kuitenkin suunnitelmat pettivät, kiitos herätyskellon herätyksen asettamisen unohtamisen. Näin se päivä sitten muuttui:

Heräsin kello 15 aikoihin tekstiviestiin. Marja kyseli, olenko jo herännyt. Tuossa vaiheessa olin tunnin aikataulusta jäljessä. Menin koneelle ja aavistukseni osui oikeaan, irkissähän minua oltiin jo huudeltu. Totesin tekeväni aamupuurot ja sitten olevani valmis.

Eipä nyt puuron teossa kauaa kestä. mutta päädyin sitten paistamaan vielä yrttipatongin evääksi. Piti kanssa mehua tehdä ja tietysti syödä puuro. Lopulta kello taisi olla hieman yli (neljä tai) viisi, kun pääsin lähtemään. Sovitussa risteyksessähän Marja ja David minua odottivat. Yhdessä jatkoimme kohti Annan asuntoa, josta noukimme hänet mukaan.

Annan luona kuitenkin pumppasimme pyörän renkaat täyteen, jotta olisi mukavempi pyöräillä :) Aluksi suuntasimme Seurasaareen päin. Siellä meinasimme ostaa jäätelöt, mutta niissä oli turistilisä ja valikoima ei ollut kamalan suuri :( Palasimme takaisin päin ja jatkoimme kohti Hietaniemeä. Matkalla törmäsimme pieneen pupuun (<3) ja ostimme myös jäätelöt <O. Minä otin karamellipehmiksen, jonka tekotapaa hieman ihmettelin. Oli ns. purkkipehmistä, eli purkkikoneeseen ja sen sisältö painettiin suuttimen läpi tuuttiin.

Hietaniemessä oli ihmisiä uimassa, mutta emme pysähtyneet uimaan. Tosin olin ainoa, jolla oli tilanteeseen sopivat varusteet mukana. Kiersimme Hietaniemen hautausmaan ja jatkoimme kohti Töölönlahtea. Pysähdyimme puistoon nauttimaan kaunista kesäiltaa ja söimme minun paistaman yrttipatongin.

Davidin piti lähteä isänsä luokse, joten Marja saattoi hänet Pasilan asemalle, josta palasi minun ja Annan luokse. Kolmistaan jatkoimme Kamppiin ruokaostoksille. Parin mutkan kautta päädyimme kotimatkalle. Opastin Marjan Vallilan lävitse reittiä, jota käytän työmatkoillani.

Illalla en saanut aikaseksi lähteä humputtelemaan, mutta ruokaa kyllä sain tehtyä :) Huonoilin alkuyön irkissä ja päädyin kohtuu ajoissa nukkumaan, aurinko ei vielä tainnut olla kokonaan noussut.

Niin ja lauantai oli 5.7. eli Algerian itsenäisyyspäivä.

Sunnuntai taas meni koneen ääressä. Sain kuitenkin ruokaa tehtyä ja pyykit pestyä. joten ei mikään ihan turha päivä :) Kai tästä pitäisi vielä mennä astiat tiskaamaan ja nukkumaan, jotta jaksaisin ajoissa töihin mennä. Ajoissa siksi, jotta ehdin tekemään töitä ennen kuin lähden Wanhan Tanssikellariin tanssahtelemaan pyöräreissulaisteni kanssa :)

Wanted ja foksiaTiistai 01.07.2008 17:58

Sunnuntaina kaverini tuli käymään Turusta, kun hänellä oli töistä vapaata. Olimme sopineet menevämme elokuviin. Itse en ollut pitkään aikaan käynyt elokuvissa. Ei ainakaan opiskeluajalta tule mieleen, ellen sitten syksyllä käynyt Lohjalla. Kyllähän suunnitelmissa oli ollut, mutta en ollut saanut aikaiseksi käyntiä.

Kaveri tuli ensin kämpälleni, jossa olimme toista tuntia. Keskustelimme eri asioista yms. Varasimme liput elokuvaan Wanted, joka oli klo 18 Tennispalatsi 1:ssä. Liput piti noutaa viimeistään klo 17, jotta paikkamme säilyisivät. Kävimme navetassa tulostamassa varauslapun, jonka jälkeen kyytsäsin kaverini Kamppiin. Matka taittui mukavasti Sörnäisten rantatietä, vai mikä sen Kalasataman kautta menevän tien "virallinen" nimi onkaan.

Liput ostettuamme, kävimme kebabilla Eerikin pippurissa. Itse pidän tuon paikan sisustuksesta. Palvelu on sujuvaa, kebabit tulevat nopeasti. Hinta on ihan kohtuullinen, mutta ei ole Helsingin halvimmasta päästä todellakaan. Minä söin riisikebabin. Tulisen sellaisen :) Kampin K-marketista ostimme hieman naposteltavaa.

Wanted oli minun makuuni oleva elokuva, jota suosittelen hieman scifististen toimintojen ystäville. Ei kuitenkaan mistään Matrixista ollut kyse, mutta samankaltaisia elementtejä oli tarjolla.

Elokuvan jälkeen kiertelimme keskustassa etsien jotain mukavaa paikkaa, jossa istua, juoda ja jutella. Sunnuntai oli aika heikkoa aikaa, ainakin seuran suhteen... Lopulta päädyimme Kampin mäkkäriin. Illan päätteeksi suuntasimme rautatientorille, josta kaverini suuntasi Turun junaan.

Maanantaina tuli jälleen vierailtua Wanhan Tanssikellarissa. Tällä kertaa alkoi foksikin sujua. Cha Cha Chaan perusaskeliakin tuli kokeiltua. Netistä löytää hyviä askelohjeita, joista sisäistin paremmin foksin. Aluksi se oli hieman entistä rävellystä, kunnes sitten tajusin, miten pyörimiset menevät. Tuli kyllä sekoiltua välillä askelista, mutta onneksi en pahasti onnistunut murjomaan parini jalkoja... Parempi onnistuminen sitten ensi kerralla :)

Tälläistä tällä kertaa, tänään onkin perus työpäivä. Pitää vain saada aikaseksi lähteä, mutta lähden kuitenkin melkein heti tämän kirjoitettuani.

Hyvää päivän jatkoa kaikille :)

YöunetLauantai 28.06.2008 07:20

Yöunet jäivät kyllä tällä viikolla vähäisiksi. Vietin pari unetonta yötä gurulassa töiden jälkeen. Näiden öiden jälkeen kämpän kautta töihin. Tiistain ja keskiviikon välinen yö oli tällainen, kuten myöskin torstain ja perjantain. Pitää kai sitä mennä nukkumaan, jotta uni parantaisi elimistiö. Pää alkaa jo viedä tyhjää joten unta <3

AamuheräämisetPerjantai 13.06.2008 11:30

Aikaiset heräämiset ovat kyllä silloin tällöin mukava virkistyminen, mutta ei niitä jatkuvasti jaksa :)

MetsäreissuTorstai 29.05.2008 03:55

Kävin töiden jälkeen metsäreissulla kavereiden kanssa. Meitä oli aluksi neljä miestä ja yksi nainen, mutta pian yksi miehistä jätti leikin kesken.

Kiertelimme Kumpulan ympärysalueita ja ihmettelimme luonnon keskellä, että olemme eurooppalaisessa pääkaupungissa. Helsingistä löytyy yllättävän paljon luontoa.

Reissun päätteeksi yksi miehistä lähti saunaan ja me muut otimme aiemmin poistuneen mukaan. Suuntasimme sitten naisen luokse iltapalalle.

Totesin naistenlehtien olevan mielenkiintoisia. Artikkelivat olivat aika paljon sitä itseään, mutta kivoja kuvia oli päässyt joukkoon :)

PS. Synttärit lähestyvät uhkaavasti :S

EDIT: Lukumäärä korjattu :)

Mukava aamulenkkiSunnuntai 25.05.2008 15:52

Lauantaiaamuna herättyäni, lähdin pyöräilemään Lohjalle päin Kumpulasta. Lähdin matkaan noin 10:20. Totesin helpoimmaksi reitiksi reitin Kumpulasta Turuntielle ja sitä pitkin Lohjanharjulle, josta jatkan Lohjan asemalle. Matka kesti noin kolme ja puoli tuntia. Pidin muutaman juomatauon, joissa join mukaan sattunutta päärynämehua. Noin litra mehua riitti koko matkalle. Matkan pituuden lattia on noin 60 km ja katto 70km.

Reitti oli mukava maisema reitti ja suosittelen pyöräilymielisille ihmisille. Pyöräteitä oli lähes koko matkalle. Ainoastaa Espoosta Veikkolaan ja Veikkolasta Lohjanharjulle ei ollut pyöräteitä. Puuduttavin matka oli tylsä kohtuu suora matka Espoosta Veikkolaan. Kaupungissa meno tunti nopeammalta.