Uusimmat blogimerkinnät

Japanin matka la 8.9.Maanantai 01.10.2007 00:14

Kuten bemmu.comissa oli lupaillut niin kirjoitan nyt tänne ircin päiväkirjaan japanin matkastani. :)

Eli saavuimme lauantaina noin klo 9.30 Nagoyan lentokentälle. Lentokentältä sitten lähdimme junalla kohti Nagoyan keskustaa. Menimme siis ostamaan junalippuja ja arvatkaas kuka joutui ostamaan ne! Minä siis, nooo tätä tiesin odottaa kun oltiin japanin tunneilla harjoiteltukkin tälläisiä tilanteita. :D Mutta liput sain kuitenkin ostettua. Junan saapumiseen oli 15 minuuttia, joten päätin ostaa itselleni juotavaa juomaautomaatista, en tuntenut mitään niistä juomista joten otin vaan randomina jonkun niistä, juoma ei ollut mitään kovin herkullista, se oli ilmeisesti jotain "terveellistä" jääteetä, eli aika mautonta. :D
Sitten kavuttiin junaan kaikkinen matkalaukkuinemme.

Matka kesti noin puoli tuntia Nagoyan keskustaan, josta sitten vaihdoimme pikajunaan, jolla menimme Kiotoon. Pikajunamatka meni oikein mukavasti. Ilmastoidut junavaunut ja hienot maisemat takasivat mukavan matkan. Junassa oli myös tarjoilua ja ostin itselleni kuivattua mustekalaa. :D (hyvää oli! uskokaa tai älkää)

Noin 40 minuutin kuluttua saavuimme Kiotoon. Aluksi yritimme etsiä syömäpaikkaa ennen kuin jatkaisimme viellä Takashimaan, mutta kaikki ruokapaikat olivat niin täynnä, että emme jaksaneet jäädä odottamaan, joten päätimme lähteä samantien Takashimaan. Junamatka Kiotosta takashimaan kesti noin tunnin. Mutta matka meni nopeasti maisemia ihastellessa. Toisella puolella näkyi hienoja vuoria ja toisella puolella Biwa-järvi. Myös ihmisiä oli mukava katsella (hirvee kyylä) oli koululaisia, bisnes miehiä ja pikkuruisia mummeleita rollaattoreineen. :D

Sitten VIIMEIN saavuimme takashimaan, joka oli rauhallinen pieni kylä (vertauskuvana Kioto).
Otimme taksin ja lähdimme Bokon talolle. Taksimatka kesti vain noin 5 minuuttia. Bokon talo oli tooooodella hieno! :D puutarha oli mahtava! oli patsaita, bonsai puita ja pihan läpi oli rakennettu virtaamaan pieni puro. Talo oli sisustettu vanhanaikaiseen japanilaistyyliin, oli tatami-matot, matalat pöydät, liukuovet ym. :D Olimme kaikki niin nälkäisiä, että päätimme lähteä paikalliseen shusi ravintolaan syömään. Aluksi minua vähän arvelutti, että mahtaisinko pitää shushista. :D Lähdimme kävellen ravintolaan ja lämpöasteita oli vähän päälle 30 :DD

Ravintola oli pieni ja viihtyisä. Paikka ei muistuttanut yhtään länsimaalaisia ravintoloita, päinvastoin! Japanilaisuus näkyi sielläkin voimakkaasti (yllättävää) :D Olimme paikan ainoat asiakkaat, joten menimme istumaan "baaritiskille" , vaikee selittää. xDD Noh kummiskin, Boko tilas meille sellaiset shushi ateriat. Ne olivat vähän niin kuin sellaiset maistiaisannokset, kaikkia eri makuja oli ja sitten niistä sai valita mitä halusi. :D Minä ihan rakastuin shusiin, se oli niin hyvääää<33 :D Ilta eteni jutellessa paikan omistajien ja kokkien ja tarjoilijoiden kanssa, shusia maistellessa, isä ja Boko myös joivat sakea. :D Kyllä minäkin maistoin. :DDD ihan hyvää se oli! :D Kello lähestyi jo yhdeksää ja paikka oli jo täynnä väkeä. Isä ja Boko halusivat lähteä vielä laulamaan karaokea, mutta minä kieltäydyin siitä kunnista koska olin jo niin väsynyt. :D
Ensin sitten minut vietiin talolle ja Boko kertoi, että hänen veljensä vaimoineen ovat jo tulleet töistä niin minun ei tarvinnut olla yksin. (he siis asuivat Bokon talolla, koska se oli aina tyhjillään muuten) Minua jännitti hirveästi, että millaisia Bokon veli ja hänen vaimonsa olisivat! He eivät edes puhuneet mitään muuta kuin japania!!

Kun saavuimme talolle Boko saattoi minut sisälle ja kertoi veljelleen, että he lähtevät isäni kanssa vielä laulamaan karaokea ja että minä jäisin jo kotiin. Bokon veli ja hänen vaimonsa Sachiko osoittautuivat erittäin mukaviksi ihmisiksi! :D Oli helppoa olla heidän kanssaan kun niin mukavia olivat ja hyvin me pystyimme puhumaan (sen verran kuitenkin japania osaan).Boko ja isä sitten lähtivät. Ensin siinä juteltiin hieman Sachikon ja Mirolun kanssa (esittäydyttiin ym. )
Sitten Sachiko esitteli minulle hieman taloa ja sitten menin käymään suihkussa.
Suihkusta tullessani en ymmärtänyt mitä Sachiko ja Mirolu minulle selittivät kun raahasivat minut talon hienoimpaan huoneeseen..Aa se oli minun huoneeni! :D Huone oli erittäin mukava, sieltä pääsi ulos takapihalle, huonetta ympäröi kauniit liukuovet ja lattialla oli tatami-matot.Ja ihanaa! Huoneessa oli ilmastointi!! :D

Mirolu meni jo nukkumaan, koska hänellä olisi seuraavana päivänä aikainen herätys töihin mutta minä ja Sachiko söimme iltapalaa, juttelimme ja katsoimme televisiota. Sachikolla oli kaksi kissaa, mutta toista en paljoa nähnyt koska se oli arka, mutta toinen kissa Rin-chan tuli kerjäämään aina rapsutuksia.<3 Kun kello tuli puoli yksitoista päätin lähteä nukkumaan, kun niin väsynyt olin. Onnellisena mutta rättiväsyneenä nukahdin hetkessä.