RaskNaks

, sisältää fenyylialaniinin lähteen

Selaa blogimerkintöjä

Terdellä Tre:lläTiistai 22.07.2014 01:17

Nyt se on takana. Voi sanoa, että viime viikko oli suurella todennäköisyydellä koko kesän aktiivisin viikkon. Jos pitäisi jollekin selittää mitä kesä on, selittäisin viime viikon. Melko täyteen ahdettu, vaan ei yhtään liian tiuha.

Kesänvietto alkoi tiistaina, jolloin pariskunta A&J tulivat aamusella meillä, joimme kahvit ja lähdimme ajamaan kohti Tamperetta. Tuota kaupunkia, jota olen kehunut jokaisessa viestimessä, täälläkin. Enkä turhaan, kyseessähän on vähintään Suomen hienoin kaupunki!

Yksi yö majailtiin siis Tampereella Omppuhotellissa ja tulon ja lähdön väliin ei oltu etukäteen suunniteltu yhtikäs mitään. Tiivistettynä erinomaista ruokaa, maistuvaa juomaa ja miellyttävää seuraa. Tietenkin atmosfrääri täydensi koko komeuden. Kuuluisia Tampereen kuppiloita koluttiin tiuhaan läpi: Tillikka, Ale pupi, Ohranjyvä, Terassilaiva, Minibaari... Suosittelen erityisesti jälkimmäistä cocktail-baaria, jonka osaava baarimestari sai etikkakurkku-vedestäkin taiottua kelpo drinkin!

Keskiviikkona aamulla tein sen josta olen jo monen vuoden ajan haaveillut, aamu alkoi nimittäin mustalla makkaralla Tammelan torilla. Vaikkemme menneetkään Samuli Putron keikalle, emmekä edes törmänneet mieheen toimi ikään kuin lohduttajana torilla musisoinut Veltto Virtanen. Punk elää ja voi hyvin. Saimme nauttia myös piknikistä Koskipuiston rannassa, niin ihanassa ilta-auringossa kuin kaatosateessakin.

Saavuimme yöllä Tampereelta meille Järvenpäähän ja seuraavana aamuna oli tarkoitus lähteä Helsinkiin. Aamuisen jumituksen jälkeen pääsimme vihdoin matkaan ja suuntasimme eväidentekopaussin jälkeen Munkkivuoren rantaan, jonne nappasimme vielä Teankin mukaan. Uintia, syöntiä, loikoilua, auringonottoa ja a-luokan seuraa.

Muutaman päivän ehdin sykkiä töissä ja sitten koitti sunnuntai, lepopäivä jolloin kannattaa tehdä retki Korkeasaareen. Porukalla minä, Linda, Tea, Aki, Jenna, Willem ja Pale matkustimme joukolla elukoita katsomaan. Taas piknik-eväiden, helteen ja mainion seuran ryydittämänä vietettiin kesäpäivää parhaimmillaan. Joskin itse saari oli pienoinen pettymys; näimme ainoastaan murto-osan eläimistä, jotka olivat helteiltä piilossa.

Kaikenkaikkiaan mennyt viikko oli onnistunut ja toivon lisää kesäisiä päiviä täynnä kaikenlaista kesäaktiviteettia. Nyt on taas uusi viikko ja alkaa hirveä tupareiden järjestely (kyllä, ne on jo lauantaina!)