IRC-Galleria

FryGuy

FryGuy

https://www.facebook.com/jarellphoto

Selaa blogimerkintöjä

No niin, nyt sitten voisin hankkiutua eroon osasta näistä vanhoista miniatyyreistä. Näitä en enää ikinä maalaa uudestaan tai mitään, joten pois vaan. Olen pariin kertaan yrittänyt jo saada jonkinlaisissa erissä menemään kaupaksi, mutta nyt pitäisi olla jo siedettävät hinnat.

Warhammer 40 000: Necrons





Necronit ovat vain kerran maalattuja. Uutukaisina näyttäisivät maksavan tällä hetkellä 163€ mutta tämä paketti lähtee 50€:lla.

Jarmo kokkaa, mitä sattuu, miten sattuuMaanantai 14.03.2011 18:30


Ei romantikoille! Ei pienille lapsille! Ei eläimille! Ei sydän- ja verisuonitaudeista kärsiville! Ei fiksuille ihmisille!

Munakas Makkarapannu Ilman Munaa

Makkaroita
3-4 valkosipulinkynttä
1 punasipuli
Pussi pikkuporkkanoita
Grillimaustetta (fiiliksellä)
Olut
3-4 isoa perunaa viipaloituna
1 Naga Morich tai Scotch Bonnet

Paista kaikki ainekset pannulla ja heittele päälle chili- ja paprikajauhetta. Unohda pikkuporkkanat pakastimeen ja juo olut kokkauksen alussa, koska myöhemmin siitä ei ole enää mitään iloa.

Jarmo kokkaa, mitä sattuu, miten sattuuSunnuntai 13.03.2011 19:52

Oma bravuuri hieman muunneltuna versiona.

- Kanan suikaleita
- 1 Sipuli
- 3 valkosipulin kynttä
- 1 kokonainen Scotch Bonnet habanero
- Chilijauhetta (hieman normaalia enemmän. About ruokalusikallinen)
- Paprikajauhetta (mielen mukaan)
- Currya (mielen mukaan)
- Oreganoa (ripaus)
- Basilikaa (mielen mukaan)
- Tinjamia (ripaus)
- Mustapippuria (ripaus)
- Indian Garam Masalaa (about 1 tl)
- Tomaattimurskaa
- Tomaattisosetta
- 1dl vettä

Samahan toimii hyvin jauhelihan kanssa. Vettä voi sillon laittaa 2 dl enemmän niin ei jää turhan paksuksi. Puoli kourallista vehnäjauhoja myös sakeuttaa kastiketta. Chili-jauhetta käytän tuomaan chilin makua, koska tulisuutta tuosta peruskaupan chilijauheesta ei irtoa. Tuore chili toimii parhaiten tuomaan potkua niin paljon kun sietokyky kestää.

http://www.entretien-orchidee.com/10-health-benefits-of-eating-spicy-food

Taide?Torstai 10.03.2011 02:00

Mikä on oikea määritelmä taiteelle? Tämä ikuisuuskysymys tuntuu nousevan aina sillontällön esiin. Tällä kertaa Perussuomalaiset ottivat tähän kantaa ja aloittivat ehkä hieman typerän keskustelun. He varmasti tietävät itsekin, että tässä maassa on tärkeämpiäkin asioita mietittävänä kuin se, että millaista taidetta tuotetaan ja, mitä ei. Tuolta pohjalta aloin taas asiaa itsekin miettimään ja kun ei näin flunssasena muutakaan tekemistä ole niin kirjoitanpa siitä siis ajatuksenlentoa.

Taide:
"Taide on yksi kulttuurin peruselementeistä. Se koostuu ihmisen luomista teoksista, jotka saavat hänessä aikaan esteettisen kokemuksen. Taide on ilmaisun, viestinnän, kannanoton ja mielihyvän tuottamisen väline. Taiteessa pyritään yleensä kauneuteen; silti taidetta voi olla myös sellainen, joka aiheuttaa kokijassaan muitakin kuin esteettisyyden tunteita. Se, onko jokin teos taidetta, riippuu tarkastelijan omaksumasta taidekäsityksestä."
-Wikipedia


Itse pidän tuota viimeistä lausetta typeränä ja ristiriitaisena kolmannen lauseen kanssa. Kaikki taide ei välttämättä herätä kaikissa samoja tuntemuksia, mutta on väärin lähteä tuomitsemaan kenenkään tuotosta väittämällä, ettei se olisi taidetta. Henkilökohtaisesti kelpuutan "Vittu, mitä paskaa"-kommentin paremmaksi tuomioksi kuin tuon väittämän. Se, että syöttää marsulle ruutia, laittaa sen mikroon ja kutsuu lopputulosta taiteeksi, saattaa sitä olla tekijälle kun taas tarkastelija ei näe muuta kuin eläinrääkkäystä.

Taiteilijan tulisi kuitenkin muistaa lait ja noudattaa niitä parhaansa mukaan. Erilaisiin eläinrääkkäyksiin perustuvasta taiteesta on ollut internetissä paljon adresseja ja protesteja liikkeellä. Syyt ovat täysin ymmärrettävissä, sillä lähes aina kyse on oikean eläimen kiduttamisesta. Suomessa tiedän vastaavaa tapahtuneen ainakin kerran kun Kiasmaan lähetettiin paljon puhuttu "kissantappovideo", mutta muuten kyse on ollut lähinnä ulkomailla tapahtuneista tempauksista. Eläimiin kohdistuvavasta väkivallasta ei välttämättä saa esim. Etelä-Amerikassa yhtä kovia tuomioita kuin Suomessa. Laki on oikeastaan ainoa rajaava tekijä taiteelle käytännössä ja sen takia onkin hieman vaikea lähteä muissa maissa tapahtuvaa taidetta kommentoimaan jos laki ei sano asiasta mitään.

Tämä kaikki on siis vain omaa näkemystäni taiteesta, mutta uskallan rohkeasti väittää, että Wikipedia on väärässä tuossa määritelmässä. Syy, jonka takia asia on noussut Perussuomalaisten keskuudessa esiin oli muistaakseni nämä valtion budjettiin liittyvät leikkaukset. Tähänkin keskusteluun uskaltaisin väittää olevan osasyyllisenä Kiasman tarjoama taide. Onko järkevää maksaa apurahaa taiteilijalle, joka kiinnittää wc-pönttöjä kattoon tai ampuu paskaa tuulettimen läpi verhoihin? Hyvä kysymys. Tarvitseeko heille kenellekään maksaa tuota apurahaa? Tässä vaiheessa en ehkä enää omaa riittävästi tietoa asiasta, mutta jos henkilö päättää ruveta täysipäiväiseksi taiteilijaksi niin eikö tavallinen starttiraha riitä? Sitä ei toki myönnetä jos toiminnan ei katsota olevan kannattavaa, joten aika epätodennäköistä, että saisi mitään. Tästä asiasta päättäkööt sitten ne fiskummat päät. Täysin turhan toiminnan tukeminen on tietenkin hukkaan heitettyä rahaa valtiolta.

Taide itsessään on niin valtava yläkategoria, että kyseisen termin käyttäminen olisi varmaan syytä jättää kokonaan vähemmälle. Kategoriana taide kattaa aivan kaiken, mitä ihminen voi tehdä ja kutsua taiteeksi. Esim. Ikean halpaa kahvimukia ei monikaan välttämättä väittäisi taiteeksi, mutta senkin on joku suunnitellut ja hän voi olla tuotoksestaan toista mieltä. Tältä pohjalta kun lähdetään kategoriaa purkamaan niin siinä menee ikuisuus. Itselleni taide ja tarkennettuna monet kuvataiteen ala-kategoriat sekä elokuva-ja mediataide ovat olleet aina lähellä sydäntä. Sen vuoksi ehkä tämä aihe aina välillä hieman ärsyttääkin kun siitä tehdään niin omituisia määritelmiä ja tuomioita. Yhden taide-sivuston (Harhakuva.org) olen aikoinaan hylännyt sen vuoksi, että osa kuvistani poistettiin ylläpidon toimesta ja vastaukseksi sain: "Eivät olleet taidetta".

Tiivistettynä: Oma määritelmäni taiteelle on "mikä tahansa ihmisen tuotos on taidetta, mutta alakategoria voi olla vaikkapa "Kengät".

TUFF: Trash & Underground Film FestivalKeskiviikko 09.03.2011 15:14

http://www.tuff.fi/

Trash & Underground Film Festival on Tampere Film Festivalin yhteydessä perinteisesti pidetyn Roskaelokuvafestivaalin tuhkasta noussut uusi suomalaista independent-elokuvaa esittävä tapahtuma. Roskaelokuvafestivaalin perinnettä kunnioittaen TUFF järjestetään Tampereen YO-talolla ja meno on vähintään yhtä kovaa, mihin kymmenen Roskavuoden aikana ollaan totuttu!

TUFF Facebookissa
Ykkönen oli klassikko, kakkonen oli hitti ja kolmonen on sienitrippi.

Tuli ostettua viikonlopun alennuksesta Steamista, mutta pakko kyllä todeta että ei ole millään tasolla vertailukelpoinen aiempien osien kanssa. Oma kiinnostukseni strategia-peleihin alkoi lerpsahtaa siinä vaiheessa kun 3D:tä ruvettiin tunkemaan niihinkin ja kameraa sai kieputella miten lystää taistelukentän ympärillä. Särkee päätä pelkkä ajatuskin. Warhammer 40k: Dawn of War on ollut ainoa positiivinen poikkeus, mutta siinä onkin hieman erilaisesta pelaamisesta kyse kuin C&C:ssä.

En oikein edes tiedä mistä aloittaa, joten sanotaan nyt vaikka alkuun, että pelissä on ihan kivat musiikit (paitsi viimeisen Soviet finaalikamppanjan omituinen tiistai-keskipäivän-vitunturhanpäiväinen-jazzmikälie-rämpytys, joka ei kuulunut millään koko peliin). Kokonaisuus vaikuttaa siltä, että peli oli tekijöilleenkin jonkinlaista pakkopullaa ja kaikki on tehty juosten kusten tarinaa myöten. Kaikessa järjettömyydessään peli perustuu siihen, että Neuvostoliitto on häviämässä sodan ja tukeutuu epätoivoiseen ratkaisuun käyttämällä testaamatonta aikakonetta. Sotilasjohto matkustaa ajassa taaksepäin, tappaa Albert Einsteinin ja palaa takaisin. Ydinasetta ei keksitä, Japanista tulee "Empire of the Rising Sun" (kolmas pelattava osapuoli) ja koko maailma on erittäin epämielenkiintoinen ja sekava. Peliä pelatessa tuli moneen otteeseen mietittyä, että kuinka paljon sieniä täytyy vetää saadakseen tämmöisen pökäleen tehtyä? Järjettömyyttä ja koko pelin omituisuutta korostaa välivideoiden näyttelijävalinnat, joista tässä muutama poiminta:

Neuvostoliiton Premier Anatoly Cherenko = Tim Curry
Yhdysvaltain Presidentti = J.K. Simmons (Muistetaan ehkä parhaiten Kylmä Rinki TV-sarjasta Vern Schillingerin roolista)
Yhdysvaltain varapresidentti = David Hasselhoff
Cmdr. Warren Fuller = Randy Couture

Nämä tulivat siis kaikki täysin yllätyksinä ja naurettavaa kyllä riitti. Liittoutuneiden ja Neuvostojoukkojen naisroolit on myös kuin suoraan pornoelokuvasta. Puvustus, meikit ja näyttelyn taso eivät minnekään muualle kelpaisikaan, mutta mainittakoon naiskauneus yhtenä pelin hyvistä puolista. Ainoa hyvä syy pelata Liittoutuneiden viimeinen kamppanja loppu-introon asti. Jokainen näyttelijä hoitaa roolinsa siten, että ketään ei voi ottaa missään vaiheessa vakavasti. Dialogi on vakavaa, mutta pokka pitää juuri ja juuri. Pelistä on siis todella vaikea sanoa näinkin nimekkäiden näyttelijöiden vuoksi, että mitä tässä on oikeasti ajettu takaa.

Pelin jokainen osapuoli eroaa toisistaan merkittävästi. Neuvostoliitto on melko tuttu ja turvallinen pelattava vaikka uutuuksia sielläkin on liikaa. Yksittäisten hahmojen vaihtoehtoiset toiminnot ovat tällaiselle strategia-pelille aivan liikaa. Onhan niitä toimintoja ollut ennenkin, mutta nyt niitä taitaa olla kaikilla hahmoilla ja joukkojen hallitseminen on täysin mahdotonta. Pelaan tällä hetkellä Japanin-tiimillä ja näen erittäin todennäköisenä sen, etten tätä kamppanjaa ikinä suorita loppuun. Hahmot ovat typeriä, välivideoissa ei ole katsottavaa ja pelattavuus on suorastaan alienin arsesta. Japanin joukkueella on joitakin pelattavia hahmoja, jotka voi muuttaa kesken kaiken lentokoneiksi ja takaisin tankeiksi. Osa lentokoneista ei osaa hyökätä maakohteisiin ja osa on vain ilmataistelua varten. Tämä on ehkä pelin suurin ongelma, että pelaajalla kestää ikä ja terveys oppia, mikä yksikkö on hyvä mitäkin vastaan, milläkin ominaisuudella. JA kuka vittu on keksiny lentävän Liittoutuneiden härvelin joka kutistaa tai jähmettää yksiköitä? Red Alert 2:n pelanneena en voi myöskään olla huomioimatta sitä seikkaa, että Albert Einstein esitteli kakkosessa Mirage tankin joka osaa taittaa valoa, Prism tornin joka toimii yhteistyössä muiden samanlaisten tornien kanssa tuhoten vihollisia sekä chronosphere teleportaatio-teknologian. Nämä kaikki ovat mukana tässä pelissä siitä huolimatta, että Einstein on kuollut o_O Tekoäly on lähes laittoman huonoa ja moni "varma voitto" kusee "MITÄ VITTUA"-luokan tapahtumiin. Omat joukot eivät tottele mitään, eivät ymmärrä mitään, eivät näe mitään ja tekevät kaikkea ylimääräistä kunhan pelaaja kääntää katseensa muualle.

Esim: Hyvä valmistautuminen hyökkäykseen vihollisen tukikohtaan on tehty. Iso hyökkäysjoukko on laitettu liikkeelle kohti pistettä A josta pitäisi sitten hyökätä pisteeseen B. Matkalla on tietenkin puita, taloja ym. roinaa ja suuren joukon eteneminen tarkoittaa sitä, että jotkut joutuvat ruuhkassa pysähtelemään. Pysähtely johtaa automaattisesti siihen, että annettu komento unohtuu ja yksikkö jää sille seisomalle odottamaan uutta. Kolmasosa joukoista siis putoaa matkan varrella tietyin välimatkoin pois kyydistä. Uudelleen kasaaminen vie aikaa ja sitten on vielä toinen siirtymä edessä. Tässä vaiheessa keräilin joukkoja ja tein samaan aikaan uusia, mutta en huomioinut, että yksi omia yksiköitäni suuremman ampuma-etäisyyden omannut vihollinen alkoi pommittaa jo pisteeseen A päässeitä joukkoja. Pelissä on mukana aina idiootti-tasolla toimiva liittolainen, jonka kanssa on yhteiset krediitit ym. ja liittolaisen seikkailu kentässä aiheuttaa myös näitä "enemy detected"-ilmoituksia. Tuo yksi vihollinen tuhosi lähes koko pisteeseen A päässeen armeijan eikä yksikään omista joukoista tehnyt mitään.

Japanin joukkueella rakentaminenkin on työn ja tuskan takana kun jokainen rakennus syntyy MCV:n kaltaisena ajettavana härvelinä, joka täytyy kuljettaa sinne, minne sen haluaa pystyttää. Täytyy korostaa, että ei tarvita edes ruuhkaa, jotta yksiköt jäävät jumittamaan jonnekin palmun alle. Monesti riittää, että hahmot täytyisi matkan varrella kääntyä useamminkin kuin kerran. Jossain vaiheessa miettii pelin aikana, että "Missä vitussa se mun War Factory kuppaa. Oon rakentanu niitä jo 10" ja siellähän ne kuppaa kaikki matkan varrella tai ovat valinneet täysin oman kiertoreitin jääden sinne. Typerintä ikinä!

Alkaa ihan päätä särkeä pelkästään pelin ajattelukin. Onneksi tuli ostettua myös C&C 3 Tiberium Wars sekä Kanes Wrath, jotka vaikuttavat nopella katsauksella miljoona kertaa paremmilta. Hyvänä strategiapelinä jaksan suositella edelleen Red Alert 2:sta tai vanhempia. Tiberium Wars vaikuttaa lupaavalta myöskin nimekkäiden näyttelijöiden ja ulkoasunsa vuoksi, mutta palaan asiaan myöhemmin jos siltä tuntuu. Red Alert 3:sta en suosittele kenellekään...

Nykypäivän TV-mainonta?!Maanantai 28.02.2011 17:16

En nykyisin paljoa seuraile TV:tä kun en sellasta omista. Porukoilla ollessa tuli sitten selailtua kanavia ajan kuluksi ja osui sitten kohdalle joku lasten-ohjalma TV5:ltä. Ei siinä mitään, mutta vasemmassa yläkulmassa "komeili" Johanna Tukiaisen pärstä ja mainos "TUKSU MENEE NAIMISIIN!"

Siis, ensinnä sen naaman näyttäminen TV:ssä klo 6-21 välisenä aikana pitäisi olla kiellettyä... mutta mitä v*ttua? Elokuvan päällä (ja vieläpä lasten-elokuvan)? Tiedän että tämmöstä mainontaa jostain helvetin syystä esiintyy, mutta vasta tuon naaman jälkeen kiinnitin siihen erityisesti huomiota. Minkä takia elokuva on pakko pilata tällä tavalla? Venyttäisivät vaikka mainoskatkoa sen verran, että sinne mahtuu kaikki sinne "kuuluva". Kuka haluaa esim. enää nauhottaa elokuvaa jos siihen voi saada tuksu-nimisen virustartunnan? :D

OUR Pro. News!Tiistai 22.02.2011 15:19



Päivitystä: Nettisivut alkavat ottaa muotoaan ja eilen tuli elokuvat-osioon jo reippaasti selaamista helpottavia muutoksia. Lisää materiaalia ja erityisesti sitä odotettua video-materiaalia on tulossa lisää lähipäivinä.

http://www.wix.com/ourvisions/our-production

OUR Productionin paras elokuvaTiistai 22.02.2011 15:18, 23 vastaajaa

OUR Productionin paras elokuva
Näytä tulokset
Vastataksesi tähän kyselyyn ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Nerokkuuden huippu :DTorstai 17.02.2011 17:18



"Suomalainen turisti" :D

Peli-arvostelu: Grand Theft Auto 4Maanantai 14.02.2011 14:01

Viime aikoina ei ole tullut kovinkaan paljona loistavia pelikokemuksia eteen, mutta tässä tulee yksi joka nousee melko korkealle. Sanotaan, että "ihan ok"-tasolle.

"Ihan ok" saattaa kuulostaa mitäänsanomattomalta, mutta tässä pelisarjassa se on aika korkealla kuitenkin. GTA 4 on edeltäjiinsä nähden suuri harppaus teknisesti eteenpäin. Fysiikka toimii tyylikkäästi, ihmiset myös, räiskinnässä on yllättävän paljon potkua ja realismia on tavoteltu rankasti. Aiemmista peleistä tuttuja virheitä on myös paikattu eikä poliisit ilmesty aina niin tyhjästä selän taakse kuin aiemmin vaikka erikoisia johtopäätöksiä he silti tekevät. Kaahailu ja vapaa rellestäminen on hauskaa hetken aikaa ja pelissä riittää myös "offtopic" tehtäviä paljon. Peli sijoittuu nykyaikaan, joten kännykkä ja internet tuovat peliin aivan uuden ulottuvuuden sekä päänvaivaa. Koomista on se, että näiden laitteiden mukaantulo aiheuttaa väkisinkin sellaisen fiiliksen, että "ennen kaikki oli niin paljon yksinkertaisempaa". Itse en pelin aikana pahemmin soitellu kavereille, käyny ryyppäämässä, pelaamassa baaripelejä, ottanut kuvia kännykkäkameralla tai surffannut netissä. Ihan mielenkiinnolla odotan, että voiko seuraavassa GTA:ssa mennä nettikahvilaan pelaamaan jotain vanhaa GTA:ta. "Yo dawg!"

Peli sijoittuu Liberty Cityyn ja tästä se "ihan ok" selittäminen sitten alkaa. Yksinkertaisesti kaupunki on tappavan tylsä eikä tarinan alkupuolella olleet tiesulut auetessaan paljastaneet mitään muuta kuin samaa harmaata katua ilman mitään persoonallisuutta. Peli on grafiikoiltaankin hyvin "harmaa" realismin tavoittelun vuoksi, mutta se ei ole tässä tapauksessa se suurin miinus. Suurin miinus, joka pudottaa GTA 4:n ohi San Andreaksen ja ehkä Vice Cityn on se, että pelistä on karsittu huumori. Draamaa, surua, menetystä ja kostamista pelissä riittää. Realismin tavoittelu on mennyt tässä liian pitkälle eikä peli jaksanut kiinnostaa puoliksikaan niin paljon kuin San Andreas, joka on edelleen se monipuolisuuskuningas. GTA 4:n tehtävät ovat realistisia salamurhia, mafiosojen juoksupoikana toimimista ja muuta ajelua paikasta A pisteeseen F. Kun muistelee San Andreaksen tehtäviä, joissa hallituksen mystinen tyyppi käskee CJ:n varastamaan hävittäjän lentotukialukselta, pilviveikko haluaa farmilleen leikkuupuimurin ja myöhemmin vielä tunkeutua armeijan salaiseen tukikohtaan, ovat nämä GTA 4:n tehtävät pelkkää löysää ripaskaa.

Pelin päähenkilö Nico Bellic oli myös pienoinen pettymys. Ryssä-teema pelin alussa alkoi pian ahdistaa omalla "harmaudellaan" kaiken muun lisäksi ja kun ensimmäiseen kunnon vaatekauppaan pääseminenkin kesti hetken niin alkoi Nicon ulkonäkökin vituttaa. GTA 4 on kokonaisuudessaan San Andreakseen verrattuna hyvin riisuttu versio. Ajoneuvoja on vähemmän (erityisesti lentäviä ei ole kuin helikopteri), pelaajalla on paljon vähemmän henkilökohtaista tekemistä (puvustus, kampaus, ruokavalio, urheilu jne.) Pelasin PC version, joten en voi antaa täyttä 10 pistettä edes grafiikoille, sillä käännös on tehty helvetin huonosti Playstation versiosta. Tämä on ainoa peli, jossa tulee jokaisella PC-pelaajalla laitevaatimukset vastaan. Näytönohjain laulaa hoosiannaa vaikka ruudulla ei tapahdu yhtikäs mitään. Olen kuitenkin nähnyt pleikkariversion ja se näyttää hyvältä. Välivideoiden automatisoidut kamerakulmat myös bugaavat todella usein eikä kuvassa välttämättä näy kuin puolikas naama, olkapää tai sitten kuva rajautuu jotenkin muuten omituisesti tyhjään huoneeseen tai pitkin seiniä.

Kaikesta yllä mainitusta huolimatta GTA 4 ei ole huono peli. Se vain on harmaampi, huumorittomampi, realistisempi ja visuaalisesti upeampi kuin edeltäjänsä. GTA pelisarja on pyorinyt jo pitkään samoilla kulmilla ja odotankin ihan mielenkiinnolla tulevaa. Tällä grafiikalla näkisin ihan mielelläni, miltä San Andreas näyttää, mutta voihan olla että Rockstarin studioilta on tulossa jotain aivan uutta.