Mysse

「会者定離」

Vihdoinkin Japanissa!Maanantai 22.12.2008 16:44

Pääsin tänään aamulla kämppiksen kyydillä lentokentälle 5 tunnin yöunien jälkeen ja kello 12:50 koneeseen alettiin ottamaan porukkaa sisään. Mutta koneessa ilmeni yhdessä neljästä moottorista polttoainepumpun vika jonka korjaamiseen meni 1½ tuntia ja koneessa olevat passitettiin takaisin portille odottelemaan. Tämän jälkeen kone pääsi lähtemään Kööpenhaminaan ja Kööpenhaminassa jouduin hölkkäämään reippaalla tahdilla Naritaan menevän koneen portille, että ehdin siihen. Mutta loppujen lopuksi Naritaan menevän koneen lähtö oli myös tunnin myöhästä alkuperäisestä aikataulusta. 10 tunnin lento oli varsin puuduttava enkä saanut edes nukuttua koneessa, mutta saavuimme lähdön myöhästymisestä huolimatta vain 10 minuuttia aikataulusta myöhässä Naritaan.
Naritan kentällä passintarkastus sujui jouhevasti ja samalla minulta otettiin sormenjäljet sekä kasvokuva, niinkuin kaikista muistakin maahaan saapuvista. Tämän jälkeen oli vuorossa ruumalaukun hakeminen hihnalta sekä tullitarkastus jonka jälkeen pääsin lentokentän uloskäyntialueelle. Täällä minua odotti Japanilainen irkkituttuni Qward, jonka löysin samantien uloskäynnin edestä odottelemasta minua. Tutustelimme siinä hetken keskenään ja kävimme ostamassa lentokentän kioskilta juotavaa, jonka jälkeen lähdimme etsimään Qwardin autoa lentokentän parkkialueelta (hän oli unohtanut mihin oli tarkalleenottaen parkkeerannut autonsa). Löysimme lopulta oikean auton ja lähdimme kohti hänen kotiaan. Sekavan harhailun jälkeen päätimme käydä convinissa, josta ostin makkaravienerin, voileipäpaketin sekä melonileivän. Melonileipä maistui lähinnä ällömakealta sokerilta ja raa'alta taikinalta, eli pahaa oli :( . Vielä hetken harhailun jälkeen Qward löysi vihdoin oikean tien josta jatkoimme moottoritielle, jonka maisemat olivat hyvin valloittavia kaikkine isoine rakennuksineen.
Saavuimme vihdoin perille Qwardin kotipihaan ja istahdimme hetkeksi sisälle. Jaoin Qwardille Suomesta tuomani tuliaiset ja yllättäen hän ei pitäny Super salmiakista: maistui kuulemma lähinnä jollekin lääkkeelle. Tämän jälkeen päätimme lähtä pyöräillen kohti lähimpää arcadea, koska halusin päästä mahdollisimman pian testaamaan DrumMania V5sta, pop'n music 16 PARTYä ja beatmaniaIIDX16 EMPRESSiä. Pyöräily arcadeen oli hyvin mielenkiintoista, koska pääsin heti matkan aluksi näkemään paikallista asuinlähiöseutua. Pääsimme arcadelle ja melusaaste oli aivan käsittämättömän suuri siellä, korvatulpat ovat varmasti pop moisessa paikassa. Aluksi ostin itselleni e-Amusement Passin, eli kortin jolla voin tallentaa tuloksia Konamin rytmipeleistä ja päätin ensimmäiseksi kokeilla DrumManiaa: hi-hat -symbaali oli arcade-setupissa aivan liian lähellä snarekättä joten pelaaminen oli hyvin tuskallista "oikealla rumpalin ristikäsitekniikalla". Eli DrumManiasta sain erittäin huonon ensivaikutelman arcade-kabinetilla pelattuna. Tämän jälkeen pelasin yhden krediitin pop'n musicia ja tämän jälkeen aloin selkeästi huomata matkustamisen aiheuttaman väsymyksen, koska käteni tärisivät pelaamisen jälkeen aivan perkeleesti. Sen takia beatmaniaIIDX:n pelaamisesta ei tullut yhtikäs mitään, ja vielä yhden Tetris Grandmaster 2 pelikerran jälkeen päätimme lähtä suunnistamaan takaisin Qwardin kämpille McDonald'sin kautta (olin laiskalla päällä enkä halunnut heti ekana päivänä kokeilla mitään kovin eksoottista :E).
Syömisen jälkeen päätimme suunnistaa conviniin kaljanostoon. Matkalla poikkesimme doujinkaupassa josta mukaan tarttui Comiket75:n katalogi. Tämän jälkeen kävimme Lawson-nimisessä convinissa josta ostin muutaman tölkin alkoholijuomia sekä muutaman onigirin, 2L pullon Pocari Sweat -juomaa sekä Loppi-automaatista lipun THE LOCAT ART-pändin 27.12 keikkailtamalle. Convinireissun jälkeen palasimme kämpille, kävin suihkussa ja suunnittelimme tulevaa Comiketiä sakea ja tölkkijuomia nauttien. Jo yhdeksän aikaan minua alkoi väsyttämään ihan liikaa ja tämän merkinnän jälkeen ajattelin mennä nukkumaan, kello on tällä hetkellä Tokiossa 21:42. Huomenna pitäisi päästä täältä Goista Tokion Minowaan, New Koyo Hotelliin ennen kello viittä.

PS. Ainiinjoo: löysin ihan älyttömän hyvän alkoholijuoman Qwardin opastuksella convinista, Calpis -niminen juoma: http://en.wikipedia.org/wiki/Calpis . Myös Pocari Sweat "urheilujuoma" on ihan mielenkiintoisen makuista alkoholitonta juomaa nimestään huolimatta :D . Söin myös juuri elämäni ensimmäisen onigirin josta tuli mieleen lähinnä karjalanpiirakka